Nintendo Switch har nu sålts i 141,32 miljoner exemplar

Robot
Nintendo Switch har nu sålts i 141,32 miljoner exemplar

Kommer den lyckas komma ikapp Nintendo DS?

#Switch


Medlem

Imponerande, minst sagt! Tror rekordet på 155M (PS2) kommer bli slaget av Nintendo.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

141miljoner människor som godtar hårdvara som presterar under all kritik för att kunna spela några få exklusiva titlar (Ja jag kastar medvetet glas i stenhus ) MEN! Jag tror Nintendo kan hitta ett happy medium. Sälja konsoler som satan utan att hårdvaran behöver vara så kass.

Medlem
Skrivet av DieZe:

141miljoner människor som godtar hårdvara som presterar under all kritik för att kunna spela några få exklusiva titlar (Ja jag kastar medvetet glas i stenhus ) MEN! Jag tror Nintendo kan hitta ett happy medium. Sälja konsoler som satan utan att hårdvaran behöver vara så kass.

Hårdvaran är inte den bästa, det kan jag hålla med om. Dock gör Switch prislapp i kombination med vad man får i flexibilitet, prestanda och spelutbud till den bästa konsolen på marknaden i nuläget enligt mig.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Hårdvaran är inte den bästa, det kan jag hålla med om. Dock gör Switch prislapp i kombination med vad man får i flexibilitet, prestanda och spelutbud till den bästa konsolen på marknaden i nuläget enligt mig.

Fast du betalar ändå några tusenlappar för en glorifierad gameboy 2024. Släng på ett högre pris och väg upp det med hårdvara som inte osar Aliexpress så ska nog Nintento ändå lyckas krossa försäljningsrekord, det tror jag iaf. Förstår inte varför vi gamers ska nöja oss med så medioker hårdvara bara för att komma åt exklusiva titlar (som enligt mig inte är så imponerande). Kan Switch 2 komma komma närmre nuvarande generationer lite mer iaf så hoppar jag på hypetåget

Medlem

Det är såhär man säljer konsoler, gör bra spel! Så behöver man inte uppgradera den så ofta. Hade gillat att Sony och MS också satsat mer på detta.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast du betalar ändå några tusenlappar för en glorifierad gameboy 2024.

Och det finns en anledning också till att Game Boy år 1991 krossade konkurrenter som Game Gear och Atari Lynx trots att dessa hade överlägsen hårdvara. Du är helt enkelt i minoritet, med bred marginal, som inte ser värdet i alla de där exklusiva titlarna i kombination med prislappen och flexibiliteten.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Tror absolut att den kommer knipa nummer 1. Bara en tidsfråga.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Och det finns en anledning också till att Game Boy år 1991 krossade konkurrenter som Game Gear och Atari Lynx trots att dessa hade överlägsen hårdvara. Du är helt enkelt i minoritet, med bred marginal, som inte ser värdet i alla de där exklusiva titlarna i kombination med prislappen och flexibiliteten.

Jag har svårt att se värdet ja. Tycker värdet försvinner helt när konsolen inte har någon som helst känsla av att vara premium, bara massa billig plast, dåliga handkontroller, online del som är förlegad, fult UI, dålig prestanda osv osv. Exklusiva spel i all ära men jag vill gärna kunna uppleva spelen någorlunda bra, standarden hos människor har ju förhoppningsvis ökat någon sen 91, men jag kanske har fel.

Medlem

Tror också den kniper #1. Den lär puttra på i några år till. Fortfarande en bra handhållen konsol för småbarnsfamiljer. Förstår att Nintendo är lite skraja för sitt nya släpp, särskilt när de inte verkar ha någon ny gimmick. Många mammor och pappor vill ju bara köpa ett Nintendo till sina kids och bryr sig inte vad det är för nåt.

Känner några föräldrar som nyss köpte ett Switch till sina barn. De kallar den Nintendot. Barnen spelar Nintendo. Tror inte de vet vad Switch är för nåt och absolut inte att den är i slutet av generationen och att det relativt snart kommer en ny. Skillnaden i prestanda mellan konsolerna måste vara väldigt märkbar för att alla päron ska fatta att det är den nya maskinen som gäller.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast du betalar ändå några tusenlappar för en glorifierad gameboy 2024. Släng på ett högre pris och väg upp det med hårdvara som inte osar Aliexpress så ska nog Nintento ändå lyckas krossa försäljningsrekord, det tror jag iaf. Förstår inte varför vi gamers ska nöja oss med så medioker hårdvara bara för att komma åt exklusiva titlar (som enligt mig inte är så imponerande). Kan Switch 2 komma komma närmre nuvarande generationer lite mer iaf så hoppar jag på hypetåget

Exakt det jag är ute efter med Switch, ett glorifierar Gameboy som man kan lira på TVn eller mario gokart med vänner på långa resor. Flexibiliteten, priset och nöjet väger för mig högre med switch än med en gaming dator

Nära att slå rekordet utan prissänkning. Imponerande.

Minns när man kunde plocka åt sig en PS2 slim för under tusenlappen, bara för att ha en extra dvd-spelare som var bra och enkel att ta med sig. Spela spel kunde den också, men det var nästan en bonusfunktion.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Imponerande, minst sagt! Tror rekordet på 155M (PS2) kommer bli slaget av Nintendo.

Det kom fram ganska nyligen att PS2 sålde 160 miljoner. 155 miljoner var den sista siffran som redovisades i rapporter men den tillverkades i nästan ett år till efter det.

Flakmonkey

En fördel med Switch är ju att man i många hushåll köper flera. Dels för att du har samlare som köper alla modeller bara för att man ska ha det, samlarkulturen är betydligt starkare hos de Nintendo-trogna än diton för Sony och Microsoft, men framförallt för att man helt enkelt har flera i ett hem. Du har nog bara en PS5 eller Xbox Series även om du har flera barn, men att ha flera switch är i inget ovanligt alls om jag ska gå efter mina vänner och bekanta. Det är ju inte som att det är bra stämning i baksätet på en roadtrip om man har tre barn och en switch. Då är det nog värt att köpa en till vardera barn för att slippa bråkandet

Medlem

Jag tror att Nintendo switch kommer bräcka Sony rekord på 160m sålda ps2or. Den kommer ju säljas i minst 3-4år till. kommer nog landa runt 170 miljoner i slutändan

Medlem
Skrivet av submariner:

Jag tror att Nintendo switch kommer bräcka Sony rekord på 160m sålda ps2or. Den kommer ju säljas i minst 3-4år till. kommer nog landa runt 170 miljoner i slutändan

Jag är inte så säker på det men spelar det någon roll egentligen? Den är redan topp-3 bäst säljande konsoler någonsin och nummer 1 för Nintendo bland deras inte enbart bärbara.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Jag är inte så säker på det men spelar det någon roll egentligen? Den är redan topp-3 bäst säljande konsoler någonsin och nummer 1 för Nintendo bland deras inte enbart bärbara.

Du har säkert rätt , tror inte Sony bryr sig om Nintendo tar rekordet då bägge är japanska bolag. Bara det inte är microsoft som gör det. Det är så dem ser på saken

Medlem
Skrivet av DieZe:

141miljoner människor som godtar hårdvara som presterar under all kritik för att kunna spela några få exklusiva titlar (Ja jag kastar medvetet glas i stenhus ) MEN! Jag tror Nintendo kan hitta ett happy medium. Sälja konsoler som satan utan att hårdvaran behöver vara så kass.

Den presterar grymt bra för en bärbar spelkonsol.
Finns väl ingen konsol som haft så suveränt utbud av exklusiva spel som Switch. Grym hårdvara, grymma spel.

Medlem
Skrivet av submariner:

Du har säkert rätt , tror inte Sony bryr sig om Nintendo tar rekordet då bägge är japanska bolag. Bara det inte är microsoft som gör det. Det är så dem ser på saken

Du tror att Sony som företag tänker som en fanboy? 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Tror absolut att den kommer knipa nummer 1. Bara en tidsfråga.

Tror också det kommer hända! Nintendo har sagt att de ska stötta konsolen under en tioårsperiod och de är ju "bara" inne på år sju nu så vi kan nog räkna med att den kommer smyga i bakgrunden även efter Switch 2 lanserats och sälja även efter det!

Medlem
Skrivet av Therant:

Det är såhär man säljer konsoler, gör bra spel! Så behöver man inte uppgradera den så ofta. Hade gillat att Sony och MS också satsat mer på detta.

Precis, Switch 2 behöver inte konkurrera med prestandan, bara spelen håller hög kvalitet (vilket oftast Nintendos titlar gör) så räcker det långt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om alla hade optimerat spel som Nintendo hade vi fasiken haft 120fps i 4k på ps5/Xbox.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag har svårt att se värdet ja. Tycker värdet försvinner helt när konsolen inte har någon som helst känsla av att vara premium, bara massa billig plast, dåliga handkontroller, online del som är förlegad, fult UI, dålig prestanda osv osv. Exklusiva spel i all ära men jag vill gärna kunna uppleva spelen någorlunda bra, standarden hos människor har ju förhoppningsvis ökat någon sen 91, men jag kanske har fel.

Du är ju såklart välkommen att ha din åsikt, men har du hållit i en OLED Switch? Grymt exklusiv känsla tycker jag. Kanonskärm och snygg formfactor, både dockad och handhållen.
UI't och onlinedelen kunde väl vara bättre, men det funkar ju problemfritt och finns ju där.
Sedan är det ju helt fantastiskt vad snygga spel Switchen ändå har i sitt bibliotek, tycker personligen att vi nått en slags punkt där ny prestanda inte gör så mycket skillnad längre. Visst, det kunde gå att köra i högre FPS och i högre upplösning men jag tycker helt ärligt att det duger bra som det är och skulle Switch vara den sista Nintendokonsolen som nånsin gjordes, så skulle jag med glädje fortsätta spela på den så länge det kom nya spel.
Med allt detta sagt så tycker jag liksom många andra att det hade varit schysst med en ny Nintendokonsol som inte är bärbar med bättre prestanda och ett vettigt pris utan att behöva betala extra för liten formfactor och en skärm jag sällan använder. Men det kommer ju inte att ske efter succén med switch.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag har svårt att se värdet ja. Tycker värdet försvinner helt när konsolen inte har någon som helst känsla av att vara premium, bara massa billig plast, dåliga handkontroller, online del som är förlegad, fult UI, dålig prestanda osv osv. Exklusiva spel i all ära men jag vill gärna kunna uppleva spelen någorlunda bra, standarden hos människor har ju förhoppningsvis ökat någon sen 91, men jag kanske har fel.

Uppenbarligen har du fel, eftersom Switchen säljer så bra.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Den presterar grymt bra för en bärbar spelkonsol.
Finns väl ingen konsol som haft så suveränt utbud av exklusiva spel som Switch. Grym hårdvara, grymma spel.

Det här ju du och jag diskuterat om tidigare, men jag hugger ändå. Det är klart du har den åsikten eftersom du älskar Nintendo och inte verkar ha speciellt höga (om några) krav på hårdvaran, ui eller online så länge det gör att spela Mario, Zelda osv och det är ju fine men som konsument får man fan ställa lite krav kan jag tycka lol.

Medlem
Skrivet av Gollop:

Uppenbarligen har du fel, eftersom Switchen säljer så bra.

Eller så har jag en annan smak och ställer krav på produkter jag lägger pengar på. Betalar inte 3k för att spela spel som ligger nära mobilspel prestanda och grafikmässigt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Eller så har jag en annan smak och ställer krav på produkter jag lägger pengar på. Betalar inte 3k för att spela spel som ligger nära mobilspel prestanda och grafikmässigt.

Självklart, menade inte att din åsikt var fel. Kommenterade mer denna mening "Exklusiva spel i all ära men jag vill gärna kunna uppleva spelen någorlunda bra, standarden hos människor har ju förhoppningsvis ökat någon sen 91, men jag kanske har fel."

Medlem
Skrivet av DieZe:

141miljoner människor som godtar hårdvara som presterar under all kritik för att kunna spela några få exklusiva titlar (Ja jag kastar medvetet glas i stenhus ) MEN! Jag tror Nintendo kan hitta ett happy medium. Sälja konsoler som satan utan att hårdvaran behöver vara så kass.

Köpte en Switch i Januari och ångrar det inte en sekund. Det var länge sedan man har haft så skoj ÄVEN om det inte är något ground breaking som när Nintendo släppte sitt Wii. Spelen som Nintendo själva ligger bakom är den stora nyckeln och visst, det är exklusiva titlar (samma som Microsoft, Sony och flera PC online varuhus har idag

Många vill nog åt en titel med Mario i huvudrollen men Nintendo vet nog vad dom gör och det gör dom ju bra.

FPS, hertz och gud vet vad är inte allt utan glädjen var och än av oss hittar i titlarna vi väljer att köpa är egentligen allt och nyckeln till att kränga mjukvara.


signatur
Medlem
Skrivet av DieZe:

Det här ju du och jag diskuterat om tidigare, men jag hugger ändå. Det är klart du har den åsikten eftersom du älskar Nintendo och inte verkar ha speciellt höga (om några) krav på hårdvaran, ui eller online så länge det gör att spela Mario, Zelda osv och det är ju fine men som konsument får man fan ställa lite krav kan jag tycka lol.

Nja, jag var stenhårt kritisk mot både Wii och Wii U, men med Switch finns det betydligt mindre att klaga på, något av en fullträff från Nintendo. Hårdvaran har som sagt varit bra för det man betalat, mångsidig och kraftfull bärbar konsol som man kan spela hemma eller on the go. Och för en bärbar konsol har den som sagt presterat ypperligt. Sen kan jag hålla med om att det finns tillkortakommanden vad gäller UI, men tycker ändå det är ett bättre UI än Xbox och även Playstation haft då det åtminstone är snabbt, enkelt att hita alla funktioner, och laggfritt till skillnad mot t.ex. mitt PS4 där alla ikoner måste snurra in, eller ännu värre hur Xbox varit senaste 10 åren med segt UI fullt av plottrig reklam..

Tror det är att Nintendo uppfyllde de flesta kraven från oss konsumenter som gjorde Switch så framgångsrik, nästa generation kan de finslipa konceptet bara.

Skrivet av aholman:

Om alla hade optimerat spel som Nintendo hade vi fasiken haft 120fps i 4k på ps5/Xbox.

Jepp.
Otroligt trist att konsolspelen numera optimeras lika uselt som spel till Windows PC.
Därför 2 timmar långa CoD-kampanjer har en filstorlek på 700 GB..

Skrivet av Fatherbrain:

Du är ju såklart välkommen att ha din åsikt, men har du hållit i en OLED Switch? Grymt exklusiv känsla tycker jag. Kanonskärm och snygg formfactor, både dockad och handhållen.

Jepp.
Tycker förvisso inte original-Switch eller Lite är dåligt byggda konsoler heller, men Oled-modellen tycker jag känns lika påkostad som vilken dyr surfplatta som helst. Den enda biten med Switch jag tycker känns billigt byggd är Dock-stationen. Konsolen i sig är dock både snygg och välbyggd.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du tror att Sony som företag tänker som en fanboy? 😅

Sony vann ps1, ps2, ps3 och ps4 generationen ganska enkelt. De krossa både Nintendo och microsoft med både dubbla o trippla siffror. Om de förlorar ps5 generationen till Nintendo som är ett annat japansk bolag tror jag inte de kommer gråta över. Så länge ps5an säljer riktigt bra vilket den gör så kommer Sony skita i om Nintendo vinner en generation.

12
Skriv svar