Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag börjar på riktigt ifrågasätta om du bara är korkad eller om du medvetet spelar dum. Jag har flertal tillfällen gett dig exempel på vad jag ansett är dålig lokalisering som du valt varje gång att inte svara på. Om det är så mycket redan som är ändrat så är antagligen hela spelet fullt med felaktiga översättningar där lokaliserarna valt att ändra på saker som inte behövde ändras. Vilket då gör att personligheter och eventuellt story inte är det som var tänkt från början.

Ditt försvar till "Rub-a-dub-dub, open, ya schlub" (där du tog något som en annan användare skrev) var den engelska visan som bara engelskmän förstår. Så att lokalisera något till engelska när minst 5 länder har det som sitt modersmål och inte har några kopplingar till denna visa anser jag är ett dåligt jobb, speciellt när den raka översättningen är bättre.

Men det är ju lättare att vara nedlåtande och använda sig av argumenterfel konstant och underminera dom du diskuterar med eller hur... Du säger att alla som inte gillar den här lokaliseringen är de kränkta och all annan skit du sagt i tråden men du är ju precis likadan, fast i det andra lägret. Jag kan likaväl vända på det och säga åt dig att "sluta vara så jävla kränkt nu bara för att alla inte gillar ett spel du gillar"

Anledningen till att det är irrelevant är för det tillför inte ett skit förutom att säga att det vi diskuterar ej är viktigt vilket inkluderar dig, då du också är här och diskuterar det. Men du verkar ju hålla med honom så vad gör du ens här? Gå och spela spelet för det är ju felfritt enligt dig när det kommer till översättningen. Sen har lokalisering och översättningar av just japansk media pågått i 2+ decennium så vad fan är poängen med att fråga om folk orkar när det diskuterats i åratal med felaktig lokalisering/översättning.

Och för att göra det klart för dig. Jag bryr mig i det här fallet inte om "woke crowd" snacket. Jag vill bara ha en översättning som är så likt orginalet som möjligt då jag ej kan japanska, hade jag kunnat det så hade jag spelat spelet på japanska.

Ta åt dig om du vill, jag vände mig inte till specifikt dig.

123
Skriv svar