Homeworld 3 – detaljerade systemkrav släppta

Robot
Homeworld 3 – detaljerade systemkrav släppta

Drygt 20 år efter Homeworld 2 är det dags.

#homeworld-3


Skribent

Gud vad jag är peppad.

Men det känns som mitt 3060 ti är inne på sista säsongen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fasen vad kul, hade ingen koll på att det va en 3a på gång. Äger de första 2 spelen och de har stått o dammat i bokhyllan länge, mycket bra spel.

Geeks Gaming

Så länge man väntat. Backa fig kampanjen för länge sen känns det som nu.
Så nu väntar man spänt på collectors edition.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge man väntat. Backa fig kampanjen för länge sen känns det som nu.
Så nu väntar man spänt på collectors edition.

Samma här! Inga mer förseningar nu, hoppas allt kommer fram som det ska med. Är ju som du säger ett tag sen. Sidor har lagts ner och discordgrupper raderats Men de har ju adressen...

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av lyrael:

Samma här! Inga mer förseningar nu, hoppas allt kommer fram som det ska med. Är ju som du säger ett tag sen. Sidor har lagts ner och discordgrupper raderats Men de har ju adressen...

Jag har tyvärr haft problemet att efter dom la ner fig så sluta jag helt att få information. Plus har flyttat sedan dess så har suttit en del med supporten så hoppas det blivit rätt.

Medlem

Rymdspel är bra grejer det. Inte en massa texturerer som äter hårdvara utan mest tomhet, lite stjärnor o planeter här och var, kanske en nebulosa eller kvasar... Resten är feta rymdskepp, färgglada lasrar samt en jäkla massa explosioner!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Rymdspel är bra grejer det. Inte en massa texturerer som äter hårdvara utan mest tomhet, lite stjärnor o planeter här och var, kanske en nebulosa eller kvasar... Resten är feta rymdskepp, färgglada lasrar samt en jäkla massa explosioner!

... Yay?! 🤨

Vette fan alltså 😁

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge man väntat. Backa fig kampanjen för länge sen känns det som nu.
Så nu väntar man spänt på collectors edition.

Skrivet av lyrael:

Samma här! Inga mer förseningar nu, hoppas allt kommer fram som det ska med. Är ju som du säger ett tag sen. Sidor har lagts ner och discordgrupper raderats Men de har ju adressen...

Samma här, tycker det ringer lite varningsklockor nu när releasen börjar närma sig (förbokningsbonusar (där antar jag att Gearbox haft ett finger med i spelet) och jag har inte hört ett knyst sedan jag gav dem min adress för CE-exemplaret), men jag håller alla tummar jag har och några till för att det här blir bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge man väntat. Backa fig kampanjen för länge sen känns det som nu.
Så nu väntar man spänt på collectors edition.

Samma här.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fasen vad kul, hade ingen koll på att det va en 3a på gång. Äger de första 2 spelen och de har stått o dammat i bokhyllan länge, mycket bra spel.

Har du bott under en sten?! =p skämt åsido, det har varit på tapeten under lång tid nu. Hoppas verkligen att det ska bli bra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Har du bott under en sten?! =p skämt åsido, det har varit på tapeten under lång tid nu. Hoppas verkligen att det ska bli bra!

Hah ja ibland kanske det känns så, har sina fördelar iaf då jag hatar att vänta

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hah ja ibland kanske det känns så, har sina fördelar iaf då jag hatar att vänta

Fusk, jag har väntat flera år på det och du behöver bara vänta några veckor!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av robbis:

GOTY 2024

Tvivlar på det, demot som kom ut fick så hård kritik...

Designern verkar vara helt körd i dota träsket och har inte alls tagit med sig nått från dom gamla spelen.

Bara faktum att man var har en "boost" knapp på varje skepp och det enda den uppmuntrar till är att spamma och skapa massa apm i onödan, precis som i alla dessa Dota/moba kloner.

Hoppas det sker en ändring där och att kontrollerna blir mer som i dom gamla spelen, det funkade utmärkt.

Annars går den samma väg som dow3 och andra så kallade "rts" spel som kommit senaste åren..

Geeks Gaming
Skrivet av jmkhenka:

Tvivlar på det, demot som kom ut fick så hård kritik...

Designern verkar vara helt körd i dota träsket och har inte alls tagit med sig nått från dom gamla spelen.

Bara faktum att man var har en "boost" knapp på varje skepp och det enda den uppmuntrar till är att spamma och skapa massa apm i onödan, precis som i alla dessa Dota/moba kloner.

Hoppas det sker en ändring där och att kontrollerna blir mer som i dom gamla spelen, det funkade utmärkt.

Annars går den samma väg som dow3 och andra så kallade "rts" spel som kommit senaste åren..

Dom verkar tagit till sig det mesta och ändra 90% av de folk klagat på

https://store.steampowered.com/news/app/1840080/view/41450733...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom verkar tagit till sig det mesta och ändra 90% av de folk klagat på

https://store.steampowered.com/news/app/1840080/view/41450733...

Det är oroväckande att det kom så långt, dock. Att det är så nära inpå release som de märker att "shit, var det här inte vad spelarna ville ha?". Så frågan är hur bra det faktiskt blir i slutändan.

Jag fullkomligen älskar Homeworld-alstren som kommit genom åren, men jag vet också hur studior kan tappa sin gloria både fort och hårt. Relic med Dawn of War 3 är ett ypperligt exempel, som är hyfsat relevant med tanke på att det är just Relic.

Hoppas oron inte är befogad, och jag kommer vara nöjd med min CE (om och när den nu kommer) mest baserat på de fysiska grejerna om inte annat. Rob Cunningham (som gjort mycket av konceptkonsten till Homeworld) är ett jäkla designgeni.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av jmkhenka:

Tvivlar på det, demot som kom ut fick så hård kritik...

Designern verkar vara helt körd i dota träsket och har inte alls tagit med sig nått från dom gamla spelen.

Bara faktum att man var har en "boost" knapp på varje skepp och det enda den uppmuntrar till är att spamma och skapa massa apm i onödan, precis som i alla dessa Dota/moba kloner.

Hoppas det sker en ändring där och att kontrollerna blir mer som i dom gamla spelen, det funkade utmärkt.

Annars går den samma väg som dow3 och andra så kallade "rts" spel som kommit senaste åren..

Låter som du själv inte testat demot och bara gått på vad andra tycker o tänker. Fick absolut inte den känslan av demot som är ett av många spellägen dessutom. Känslan i 3an är fantastisk, tilloch med ännu bättre än de gamla spelen. För mig var demot redan GOTY, det var även den som fick mig att direkt gå in på steam och köpa det.

Demot innehöll ju bara läget War game, inte alls vanliga singelplayer delen eller multiplayern som kommer vara som de gamla.

Medlem
Skrivet av robbis:

Låter som du själv inte testat demot och bara gått på vad andra tycker o tänker. Fick absolut inte den känslan av demot som är ett av många spellägen dessutom. Känslan i 3an är fantastisk, tilloch med ännu bättre än de gamla spelen. För mig var demot redan GOTY, det var även den som fick mig att direkt gå in på steam och köpa det.

Demot innehöll ju bara läget War game, inte alls vanliga singelplayer delen eller multiplayern som kommer vara som de gamla.

Blev så avtänd av det jag såg så jag orkade inte ens.

Blir så less när dom ska göra uppföljare eller remakes och bara slänga ut allt som funkar..

Coh3 är det samma sak med.. och dow3 likaså, köpte det men refundade innan det gått 2 timmar.

Kommer inte förköpa (varför gör man ens det!)
Tror risken är stor spelet är övergivet inom en månad om dom inte genomför alla ändringar dom lovat.

1
Skriv svar