Robot
Manor Lords

På ett vetefält någonstans i Europa finns vår medeltidskorrespondent Johan Olander. Han har spelat ett tidigt Manor Lords. Blir det morot eller högaffel? Läs nedan!

#manor-lords


Medlem

Jag ser fram emot detta spelet. Men det är ju trots allt ett EA med allt vad det innebär. Törsten efter ett stadsbyggarspel är stort.
Någon som vet hur det ligger till med den version som streamers spelar om det sker/skett uppdateringar eller är det en och samma version som alla spelar?

Medlem

Haft på wishlist i 6 månader 😀


signatur

work hard play hard

Geeks Gaming

Hype! Väntat länge på att får spela.

Medlem

Låter väldigt lovande, brukar inte köpa EA och kommer förmodligen även här avvakta i väntan på en full release. Hoppas att det inte blir en allt för lång väntan.

Gnällkuk

Manor lords kommer till Xbox Game Pass om ni missat det med tanke på inläggen ovan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelade demoversionen och det var det mysigaste "bybyggarspelet" jag någonsin spelat bara där. Blir nog att köra nån vända nu när det släpps sen försöka med all kraft att vänta tills det är helt färdigt innan man grottar ner sig totalt. Gillar man tanken på att bygga mysiga, organiska medeltidsbyar så är det helt klart spelet för en.

Medlem

Kommer nog också avvakta även fast jag har wishlistat på länge. Tror en del kommer bli besvikna.

Medlem

https://store.steampowered.com/news/app/1363080/view/58508137...

Greg har gått och försökt dämpa dom skyhöga förväntningarna, samt klargöra vad spelet egentligen är.

Medlem
Skrivet av matz:

Haft på wishlist i 6 månader 😀

Det är väl ingenting? Manor Lords har nog varit på min wishlist i 4-5 år och det är ändå inte speciellt länge. Har säkert några spel som legat där över 10 år.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Det är väl ingenting? Manor Lords har nog varit på min wishlist i 4-5 år och det är ändå inte speciellt länge. Har säkert några spel som legat där över 10 år.

Tävlar ni?

Medlem

Vill gärna skaffa, men blir ju skeptisk när det är en utvecklare.
(för det är det väl fortfarande?)
Anar att det kommer vara i early access läääänge.

Skribent
Skrivet av Tratt:

Jag ser fram emot detta spelet. Men det är ju trots allt ett EA med allt vad det innebär. Törsten efter ett stadsbyggarspel är stort.
Någon som vet hur det ligger till med den version som streamers spelar om det sker/skett uppdateringar eller är det en och samma version som alla spelar?

Hej! Japp, det är samma och inget har uppdaterats under tiden. Fick det för två veckor sedan ungefär. Väldigt många saker i pipeline också, så kan nog bli rätt intressant om någon månad eller två. Lite på stängslen gällande om jag ska fortsätta spela, eller vänta lite.

Skrivet av HiRoller:

Vill gärna skaffa, men blir ju skeptisk när det är en utvecklare.
(för det är det väl fortfarande?)
Anar att det kommer vara i early access läääänge.

1 till 1,5 år har han sagt, men det verkar som om några fler hjälper till. Är dock förvånad över hur aktiv han är på Reddit och sånt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Vill gärna skaffa, men blir ju skeptisk när det är en utvecklare.
(för det är det väl fortfarande?)
Anar att det kommer vara i early access läääänge.

Nix. Det började med en ensam utvecklare bara. EDIT: WTF?! Är det fortfarande bara Greg Styczeń som jobbar på det? Hörde på en stream att det anställts fler.... my bad

Prova med Game Pass gratis. Du kan få 14 dagar av mig (har 2 koder kvar)


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Nix. Det började med en ensam utvecklare bara. EDIT: WTF?! Är det fortfarande bara Greg Styczeń som jobbar på det? Hörde på en stream att det anställts fler.... my bad

Prova med Game Pass gratis. Du kan få 14 dagar av mig (har 2 koder kvar)

Tar gärna en kod om du har kvar?

Medlem

Ser riktigt mysigt ut. Trodde först en jämförelse skulle bli till Stronghold, men ja det ser Total War:igt ut.

Tänk vad krångligt det måste ha varit att hålla koll på allt som en riktig lord, när de inte hade en drönare i luften som kunde se allt ovanifrån och zooma in och ut.

Medlem

Trevligt det här ska vi kika närmare på


signatur

Meep!

Testpilot

Detta är ett sådant där spel som kommit och gått på min radar, aldrig givit det allt för mycket av en tanke egentligen.

Däremot ska det hundra procent testas nu när det kommer till Game Pass, är det bra nog plockar jag upp det på Steam framöver när det lämnar Early Access


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av bulan880:

Tar gärna en kod om du har kvar?

Kolla DM


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av matz:

Haft på wishlist i 6 månader 😀

Haft på wishlist i nästan 5 år. 🤣
Lagt 7 timmar under dagen, underbart spel som vi verkligen får hoppas håller en fin uppdateringstakt.

Bra recension!
Om man likt jag varit sugen på ett mysigt medeltids bybyggarspel där man får slå ihjäl och skrämma bort banditer ibland så skaffa detta. Stötta eldsjälen Greg, detta spelet kommer skaka om rejält i genren.

Fokus ligger på att bygga en mysig liten by och se invånarna knata runt och leva sina liv. Min plätt har slut på sten, lera och järn nu så jag fokuserar på handel med kol och textilier. Rövarpacket har fått rejält med stryk av byns spjutmän och 7 timmar in har jag ett litet samhälle med strax över 100 invånare.

Är redan sugen på nästa playthrough och det ska bli enormt spännande att följa utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Nix. Det började med en ensam utvecklare bara. EDIT: WTF?! Är det fortfarande bara Greg Styczeń som jobbar på det? Hörde på en stream att det anställts fler.... my bad

Prova med Game Pass gratis. Du kan få 14 dagar av mig (har 2 koder kvar)

Har du fortfarande någon kod? Intresserad av att testa men lagom skeptiskt till att lägga 400 kr för något som man inte vet om det ens kommer bli en release version av.

Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Har du fortfarande någon kod? Intresserad av att testa men lagom skeptiskt till att lägga 400 kr för något som man inte vet om det ens kommer bli en release version av.

Yes. Finns i DM.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

FM-guru
F.d. Sisyr

Jösses vad kul jag har med detta. Älskar hur atmosfäriskt och indragande det är. När det nått 1.0 kommer det vara en fullträff.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jösses vad kul jag har med detta. Älskar hur atmosfäriskt och indragande det är. När det nått 1.0 kommer det vara en fullträff.

Instämmer! Mysigaste spelet i mannaminne. Känns ändå rätt värt att spela det såhär tidigt i utvecklingen så att man lär sig grunderna, för att sedan ta en paus ett bra tag tills spelet släpps i 1.0 och få fördjupa sig ännu mer. Fantastiskt. Helt uppslukad, min stackars sambo håller på att drivas till vansinne av att höra på alla mina planer om att grunda nya byar och öka på linneproduktionen så att mina hantverkare kan tillverka gambesons till all min milis etc. etc.

1
Skriv svar