EA Sports FC 2024 till Switch blir likvärdig de andra konsol-versionerna

Robot
EA Sports FC 2024 till Switch blir likvärdig de andra konsol-versionerna
Medlem

Hörde detta av en Nintendo-Youtuber och även om jag inte spelar fotbollsspel själv så känns det kul att Switch får en fullvärdig version tillslut! Och att Frostbite gör sig bra till den gamla tekniken! Detta bådar ju gott för next-gen support också!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Hörde detta av en Nintendo-Youtuber och även om jag inte spelar fotbollsspel själv så känns det kul att Switch får en fullvärdig version tillslut! Och att Frostbite gör sig bra till den gamla tekniken! Detta bådar ju gott för next-gen support också!

Ja EA och Nintendo har ju haft någon konstig relation sen WiiU. Blev ju någon konflikt där mellan företagen. Minns att de pratade om att Frostbite aldrig skulle funka på Switch inledningsvis medan någon från DICE sa att motorn var skalbar nog för just Switch. Men skönt att Switch äntligen får något annat än de pinsamma Legacy-versionerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag köper spelet som vanligt till PS, men ska bli oerhört intressant hur detta kommer rulla. Nästan lika spänd på att se hur detta ser ut som med Hogwarts Legacy.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja EA och Nintendo har ju haft någon konstig relation sen WiiU. Blev ju någon konflikt där mellan företagen. Minns att de pratade om att Frostbite aldrig skulle funka på Switch inledningsvis medan någon från DICE sa att motorn var skalbar nog för just Switch. Men skönt att Switch äntligen får något annat än de pinsamma Legacy-versionerna.

Tack för den infon, tänkte annars mest vara bitter och gnälla över hur många versioner av undermåliga FIFA som EA lyckats att kränga till desperata barnfamiljer som valt Switch före konkurrenterna.

Men kul absolut och visst är ett portabelt EA FC också en lockande tanke för mig som äger både Series X och Switch. Men självklart så spelar jag ju helst på Xbox.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Tack för den infon, tänkte annars mest vara bitter och gnälla över hur många versioner av undermåliga FIFA som EA lyckats att kränga till desperata barnfamiljer som valt Switch före konkurrenterna.

Men kul absolut och visst är ett portabelt EA FC också en lockande tanke för mig som äger både Series X och Switch. Men självklart så spelar jag ju helst på Xbox.

De lovade ju full support med sina spel på WiiU. Släppte ju till och med Mass Effect 3 där, men sen tror jag det blev konflikt om DLC-grejor. Dvs att de skulle få sina lootlådor på Nintendos system helt okontrollerat, vilket Nintendo vägrade. Minns inte exakt men sen dess har det varit sura miner. EA har skyllt på att Switch inte är stark nog för deras spel och annat. Samtidigt har de måsta krypa till korset då Switch sålt så otroligt bra och då har de gjort minsta möjliga effort med FIFA-spelen (antagligen för att kunna dra in lite extra deg).

Sen kan jag köpa att de måste modifiera om spelen då Switch inte är lika stark, men samtidigt stödde de ju Wii med att göra helt andra versioner av spelen. Grand Slam till Wii fick ju seriegrafik tex (bra tennisspel) och det var ju något NHL-spel de släppte där som var annorlunda. Man började spela som barn i knatteligan och för att sen bli NHL-proffs. Sådant har de ju kunnat göra till Switch också tänker jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja EA och Nintendo har ju haft någon konstig relation sen WiiU. Blev ju någon konflikt där mellan företagen. Minns att de pratade om att Frostbite aldrig skulle funka på Switch inledningsvis medan någon från DICE sa att motorn var skalbar nog för just Switch. Men skönt att Switch äntligen får något annat än de pinsamma Legacy-versionerna.

Måste vara nått väldigt EA-gririghetsspecifikt känns det som, med tanke på att Nintendo tycks ha haft generellt bra relationer med tredjepartsutvecklare de senaste 20 åren, även fast deras konsoler inte alltid varit helt 100 för multiplattformsspel.

Ointresserad av EA Sports, det enda jag egentligen skulle vilja ha från EA till Switch är nog Mass Effect-collection.

Medlem

"riktigt fotbollsspel"

Medlem

Tyvärr så är HypermotionV bara för PS5, XSXS och PC.
Switch verkar inte ha crossplay av något slag heller.

Men skönt för Switch spelarna att de slipper en legacy version i år igen.

1
Skriv svar