Diskutera – Efter skurkturneringen, vad vill du se härnäst?

Jag vill så klart se en omröstning om världens bästa bana och/eller uppdrag. Känns som att det kan bli en kul turnering med utslagsformat!

Vattenbanor automatiskt diskvalificerade. 😮‍💨

Medlem

Världens bästa fortskaffningsmedel i spel! Bilmodeller i GTA, karts från Mario Kart, Flygplan från flygsimmar, hästar från RDR 2. Det finns hur mycket som helst att välja bland, så utmaningen blir väl avgränsningen.

Medlem
Skrivet av Idon:

Bästa vapnet kanske? Finns många ikoniska sådana.

Vi körde en sådan för några år sedan. Här är resultatet: https://www.fz.se/forum/trad/433402-basta-spelvapen-ar-avgjor...

Kanske dags för en ny runda?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bästa Combat


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag hade velat se något extrem-subjektivt. Vilket spel är roligast? Snyggast? Berört en mest?

Världens roligaste spel, helst se jag vill.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bennii:

64 deltagare - bästa spelskägg! Och nej, Daniel eller Calle räknas inte som spelskägg!

Men mer realistiskt - bästa spelhjälte känns väl passande när vi precis utsett bästa skurk?

Jag hade vunnit direkt iaf... Där har inte ens calle en chans


signatur

1# FZ Troll

KoP
Medlem
Skrivet av Lofa:

Världens bästa spelmusik?

Det spelas ju en hel del symfonikonserter runt om i världen med spelmusik som tema. Men vilket spel har det bästa?

80-tal till nutid, många finns det, så hoppas på fler än 1 nominering i så fall

Turrican. Så nu är det avgjort. 😂

Medlem

Bästa sidekicken!

Medlem

Bästa spelkonsolen genom tiderna.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Bästa spelhjälten vore ju simpelt och bra

Min första tanke också. Och sen kanske en deltävling med de främsta spelskurkarna gentemot de främsta spelhjältarna?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Bästa spelhjälten vore ju simpelt och bra

Det självklara valet. Jag vill se Mario mot Commander Shepard. Adam Jensen mot Spyro The Dragon. Detta kan bli hur grymt som helst!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Bästa Side-Kick/Companion
Bästa Sidequest (chain)
Bästa comic relief
Bästa Stad

Egentligen vad som helst som separerar från "bästa spelet".

Det vore också nice om man kunde uppmuntra just att göra skillnad på hela spelet och den specifika delen av det som är relevant för tävlingen, så inte samma spel vinner varje tävling pga att folk gillade spelet

Tror den distinktionen är svårare för folk att göra om tävlingen rör protagonisten eller mainstoryn så side content känns mer intressant! Det som är kul med tävlingarna är ju att se lite hur andra tänker kring något specifikt och få mer perspektiv. I en tävling om "bästa rpg" så får du två röster på Diablo där den ena röstade pga storyn(kek) och den andra röstade pga de gillade nightmare dungeons. Säger inget känner jag.

Medlem

Bästa spel musiken!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Gör ingenting med saker som går långt tillbaka i tiden för de yngre har inte upplevt något före år 2000.
Tex bästa konsollen genom tiderna skulle bli en shitshow.
Resultaten kommer alltid få en slagsida mot moderna valmöjligheter.

Skall ni ändå göra det så får ni ha olika ålderskategorier på de röstande.

Gjordes det inte någon poll om folks ålder på FZ? Det har åtminstone funnits ett par trådar om ämnet. Jag tror majoriteten är åt det äldre hållet(30+). Finns nog inte så många "yngre" på sidan hehe.

Om det inte nu kommit in en ny våg av lite yngre dom senaste åren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tyckte inte om formatet så mycket. Det kändes på nåt sätt som att allt blev slumpmässigt. Det var lite rörigt när det skulle presenteras i artiklarna också. Jag har för mig att samma omröstning kunde presenteras med några olika rubriker under några olika dagar; det blev iaf så att man gick in på förstasidan och såg nån artikel om omröstningen och tänkte att det var något nytt att gå in och läsa/rösta på, men så insåg man att ah, det var visst samma jag läste i förrgår. Jag hade visst redan röstat på det här. Och så kunde den saken upprepas ett par gånger till innan det faktiskt kom något nytt steg i processen.

Redaktör
Ponny

Grymma förslag allihopa.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bästa narrativ, bästa side-quest, bästa mytologi/Lore 🙂


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Snyggaste/Vackraste karaktär? Med division för manlig respektive kvinnlig karaktär?

Medlem

Jag tycker något som skulle få hela FZ att gunga. Både de yngre och de äldre. Man kan lägga upp det snyggt. Kanske nånting som alla vill vara med på.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar