Community-insats vänder negativa Helldivers 2-omdömen till positiva

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Soldat! Det är din turdag. Steam har brutit mot lagen i Vietnam och därav har företaget blivit blockerade i hela landet. Ingen kund har blivit återbetald vid skrivandet av detta meddelande. Låt lagens långa gavel slå ner likt Tors hammare. Jag förväntar mig bojkott av steam, reviewbombs och polisanmälningar innan midnatt. Alla som fortsätter att använda Steam är kompanjoner och medbrottslingar. Dessa skurkar ska inte få komma undan. Det finns ingen sten de inte vänder på för att krama ur pengar från konsumenterna. Ge Steam vad de tål, utgå!

Alla kan inte göra allt men alla kan göra något.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Argumenten tog slut väldigt snabbt.

Skrivet av Kiske:

Alla kan inte göra allt men alla kan göra något.

Det är fint att göra något gott. Och alla droppar i havet räknas. Men det är dubbelmoralen jag kritiserar. Jag tror inte dessa användare röstade ner för tidigare nämnda skäl. Hade så varit fallet så hade de kritiserat Steam betydligt oftare. Det handlar om fanboys, och Steam har industrins största fanboys.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är fint att göra något gott. Och alla droppar i havet räknas. Men det är dubbelmoralen jag kritiserar. Jag tror inte dessa användare röstade ner för tidigare nämnda skäl. Hade så varit fallet så hade de kritiserat Steam betydligt oftare. Det handlar om fanboys, och Steam har industrins största fanboys.

Knappast, det har Nvidia och Apple.
Steam vinner oftast på walk over mest för att alternativen är så ofantligt mycket sämre, inte för att Steam är speciellt bra.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Knappast, det har Nvidia och Apple.
Steam vinner oftast på walk over mest för att alternativen är så ofantligt mycket sämre, inte för att Steam är speciellt bra.

Apple kunder må köpa produkter blint, men de är rätt avslappnade om det.

Steam fans är otroligt aktiva i att sabotera för andra. Det är ett organiserat hat. Troll forum som försöker dra igång review-bombing (nu senaste med Ghost of Thushima). Det finns ett subreddit som heter r/fuckepic som diskuterar hur de kan trolla EpicGames (det finna inget motsvarande med AMD, android, Playstation eller Xbox). Tittar man på forum med Steam så får man snabbt uppfattningen att dessa människor finner mer underhållning i att förstöra
Det är många indiespel utvecklare som blir attackerade av Steam-Fans med hot om att de kommer pirata spelet om spelet inte släppa på Steam.

Valve är ett av de girigaste företagen vi har på jorden, alltså inte bara räknat inom spelmarknaden, utan överlag. Men ändå så försvarar Steam-fansen dem.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Apple kunder må köpa produkter blint, men de är rätt avslappnade om det.

Steam fans är otroligt aktiva i att sabotera för andra. Det är ett organiserat hat. Troll forum som försöker dra igång review-bombing (nu senaste med Ghost of Thushima). Det finns ett subreddit som heter r/fuckepic som diskuterar hur de kan trolla EpicGames (det finna inget motsvarande med AMD, android, Playstation eller Xbox). Tittar man på forum med Steam så får man snabbt uppfattningen att dessa människor finner mer underhållning i att förstöra
Det är många indiespel utvecklare som blir attackerade av Steam-Fans med hot om att de kommer pirata spelet om spelet inte släppa på Steam.

Valve är ett av de girigaste företagen vi har på jorden, alltså inte bara räknat inom spelmarknaden, utan överlag. Men ändå så försvarar Steam-fansen dem.

Det måste vara en extremt liten klick då jag aldrig sett av dem.

12
Skriv svar