Inlägg av Ibymafayhas

Inlägg som Ibymafayhas har skrivit i forumet

Skrivet av Azureye:

Nix. Det började med en ensam utvecklare bara. EDIT: WTF?! Är det fortfarande bara Greg Styczeń som jobbar på det? Hörde på en stream att det anställts fler.... my bad

Prova med Game Pass gratis. Du kan få 14 dagar av mig (har 2 koder kvar)

Har du fortfarande någon kod? Intresserad av att testa men lagom skeptiskt till att lägga 400 kr för något som man inte vet om det ens kommer bli en release version av.

Är helt otrolig bra spel

Inte testat remake men kan inte vara sämre än orginalet.

Mörkaste temat (hantera att ens tid på jorden är ändligt) ger sjukt bra stories även om en del av soul-links är lite sämre. Orginalet saknade många qol som att kunna styra hela party:et etc men ändå en fantastisk resa ingen SMT-nörd bör missa.

Skrivet av Hipshot:

Starcraft 1 och 2 är de enda vettiga esportspel blizzard haft.

Warcraft 3 är fortfarande vid liv också och är rejält skoj att se på när "proffs" spelar. Community snarare än blizzard som driver dock (Blizzard dödade ju spelet i största allmänhet med Deforged).

Skrivet av Johan Lorentzon:

Landningen i Top Gun minns jag att jag hade problem med för att jag tänkte tvärt om. När det stod "Up Up" så tänkte jag att jag låg för högt och tryckte nedåt etc. När jag kom på det felet så var det inte så svårt. Tankningen däremot....

Landningen är egentligen genialisk designad. Skiter man i att läsa instruktionerna och sikta in sig på hur man skall landa ett plan på riktigt på en landningsbana så funkar det galant (Sikta på bakre ändan och givetvis mitten). Då är det bara hastighet kvar (vilket även styr höjden i spelet) vilket inte är så jobbigt.

Få av oss med flygcertifikat i 7-års åldern dock

Nerfen till Top Gun 2 är ju rätt brutal dock. Högsta hastighet och nos ned eller tvärt om funkar galant!

Skrivet av mrFluffy:

Kolla på videon så kanske du förstår, annars tror jag på riktigt att du inte ens spelade spelet back in the days, för alla (jag, mina kompisar och hela internet) fullkomligt avskyr denna bana.

Varken jag eller kompisar hade några problem med denna. Visst, det är inte SMB kvalitet på kontrollen men svårt om man lyckas hålla huvudet kallt istället för hetsa upp sig? Nej, aldrig. Man kunde ju lätt få full hp direkt på nästa hus där man ändå behövde missilerna för turtlevan för att klara banan.

Nästa tog oss dock lååång tid att klara. "Flygfältet" är enkelt, förutom den j**la hoppen ner till Mouser, ett felsteg och man var död. Lika roligt som Quickman's lasrar fast med mycket sämre kontroll. Att hitta technodromen i en av 3 möjliga hål där felchansning ofta betydde döden var betydligt värre! Eller korridoren till Shredder utan "Scrolls".

Turtles är långt ifrån perfekt spel men vattenbanan är långt från det värsta. De flesta kanske aldrig kom längre och fick se resten av "skiten".

Skrivet av mrFluffy:

Kanske inte svåraste men absolut historiskt dåligt designad bana, och hatad av alla.

https://www.youtube.com/watch?v=PHiFNWJXWgI

Varför var den så dåligt designad? Visst var strömmarna lite irriterande men inget som man hade problem med som ung ens. Att minnas var bomberna var "gömda" var inte så svårt heller för så värst stor var inte banan. Även om det gick att missa en bomb första gången.

Skrivet av Dystopi:

<Uppladdad bildlänk>

Såg aldrig det svårare i landningen. Var ju bara att sikta in sig rakt på båten och ha rätt hastighet.
Tanka med den 2D-bild som skulle "hjälpa" begrep jag dock aldrig...

Skall jag slänga in egen "favorit" så är det Cobra Triangle ("RC PRO AM på vatten"), och speciellt "jump the waterfall" banorna.

Skrivet av Fezk:

Sen är vissa expansioner till WoW lite felplacerade, att Shadowlands skulle vara bättre än MoP och Legion? Njaaa.

Håller med, MoP var peak class design, men folk minns helt enkelt det nästa senaste bättre än ett spel för 10 år sedan. Sista expansionen hatas alltid när den väl är ute, sedan älskas den när nästa kommer och det är därför SL är var den är.

Falcon 4, 25 år senare, är fortfarande i vissa aspekter det mest avancerade simmen på marknaden. Vet inget som slår deras dynamisk kampanj som exempel och spelet utvecklas än idag.

Vad som den är rejält efter är träningsuppdrag där en vanlig dödlig kan lära sig alla system "lätt". Där ligger DCS långt före men klart det finns vissa begränsningar i en kod som säkerligen än idag bygger på gammal kod.

https://www.youtube.com/watch?v=658ax0y8KHs

Brukar vänta åtminstone 6 månader efter release innan köp av spel. Brukar bli en bra bättre upplevelse!

Skrivet av Påskmust:

Är sugen på P3 men väldigt skeptisk till att dom valde att remastra Portable. Kanske bättre att köra FES-versionen med en emulator? P4 har jag spelat igenom en gång på Vita men kan nog tänka mig att köra det igen om det kommer till game pass.

Skillnader mellan spelen vad jag minns:

FES:
*Extra cutscenes (P3P hade för lite minne på "kasetten")
*"The Answer" - en grindig "del 2" efter du klarat spelet. Flesta verkar skippa detta.
*Du kan bara styra main char i combat, för övriga endast deras "strategi" (dps / support etc). Många klagade på detta men hade inte ett problem på en playthrough på runt 100 timmar så mer gnäll än egentligt problem

P3P
*Female MC som option
*Du kan styra alla karaktärer som i P4 och senare
*Verkar inte gå att navigera på kartan, kanske känns som en skitsak men vad de gör helt otroligt bra är att musiken ändras med "gruppen stämning" (vill inte spoila) och ökar inlevelsen enormt (oerhört bra musik med!)

Jag hade kört på FES, annars tycker jag man missar för mycket av storyn, och vad är Persona utan den?

Persona 3 är ju lite underlig då det egentligen inte finns någon "definite edition". Hade det vart så mycket svårare att släppa både FES och P3P i ett?

Kan varmt rekommendera P3 hur som, definitivt det bästa spelet i serien när det gäller tema och atmosfär. När huvudpersonen lär sig summona sin Persona vågade man knappt titta på, sjukt svårt att ta in i början! SPOILERS https://www.youtube.com/watch?v=m6SgC9-Ez3I SPOILERS
Spelet mycket kritik att man inte kunde styra alla medlemmar i FES men gissar man kan det i P3P.

Musiken är helt sjukt bra också, och ändras med atmosfären i spelet. Någon man tar för givet numera för Persona men P3 var en reboot av serien.

Persona 4 är bra också, bara spelat orginalet men Golden var spelet gjorde Atlus "main stream" och definitivt ett måste för alla RPG-älskare. Bra mycket bättre mekaniskt än P3 och "friendship will overcome everything" är ett tema som görs otroligt bra. Mycket hög igenkänningsgrad av karaktärerna från sin egen uppväxt, och ännu ett fantastiskt soundtrack!

Vet inte varför damm-banan fått något rykte om att vara så fruktansvärt svår?
Visst tog man skada men var enkelt att gå in där med full HP på alla paddor och direkt efteråt kunde man lätt få upp alla till full HP igen.

Technodrome banan där bossen finns i 1 av 3(?) slumpvisa banor som är sjukt jobba (speciellt om du inte gick rätt och måste gå tillbaka) samt sista "tunneln" till Shredder däremot...

Journey to Silithius musik var ju sjukt bra! Var väl tänkt att vara Terminator men licensen drogs in av någon anledning.
https://www.youtube.com/watch?v=7qq4KivuxOA&list=PL1059BF37B1...

Testade betan eller vad de kallade det och var inte särskilt imponerad. Tycker Wargame Red Dragon är det bästa liret i klassen fortfarande även om det också har sina brister.

Tidus verkar skratta hela vägen till banken!

Trots sin linjaritet så var FFX ett helt underbart spel pga "resan med gänget". Älskade 12:an också fast för att storyn var förvånansvärt "vuxen".

X-2 har ju fått mycket skit genom åren men spelmässigt tyckte jag det var riktigt roligt med sina olika "klasser" man kunde byta till.

Skrivet av Karmak:

Att förbjuda allt är inte en lösning. Ska vara åldersgräns på det och räknas som lotteri

Ja, regleras av lotteriinspektionen (eller vad det heter) vilket även betyder krav på att de som spelar är 18+ är minimum.

Det är inte första gången detta år som han sagt detta. Inget hände vid de förra tillfällena.
WC3:R har aldrig vart på rea då de gör vad de kan för att mörka dess existens. DU kan fortfarande få en refund vad jag vet så det är officiellt abandonware vid denna tidpunkt.

Bästa vore om de släppte utvecklingskit och lät W3C fortsätta utveckal spelet, inte bara med ladder utan och balansuppdateringar. Lär dock inte hända.

Så en remaster av P3 FES fast med P4 eller kanske tom P5 "spel-regler" gissar jag. P3P är ju i lite underlig sits då den hade uppgraderingar över FES fast hårdvarubegränsningar stoppade andra.

Är ett riktigt bra spel (bäst story av alla moderna Persona i mitt tycke) så lyckas man bara få bort de, efter alla dessa år, oslipade kanter vid gameplay och social links så kan det bli en fin brygga tills P6.

Körde 2.5 veckor eller något sådant totalt. SL är ett steg framåt sedan BFA, men svårt att inte vara det. Dock är 3:de iterationen av Legion just Legion. Samma talent tree, samma legendaries fast nu får vi köpa och grinda tillbaka dem osv.

Leveling har fått sig ett stort lyft och 1-10 zonen är så bra så jag tvekar om Blizzard utvecklat det själva.

Leveling 50-60 kändes väldigt bra, även om det mer kändes som Final Fantasy med alla filmer. Zonerna var fantastiskt välgjorda och ett grafiskt mästerverk.

Dungeons är dungeons och känns snabbt meningslösa att grinda för en veteran, tycker dock att nivån på dem denna expansion är hög.

Maw blir snabbt trist även om det inte rör sig om mer än 20-30 minuter per dag.

World Quest har de av någon anledning försökt göra så dryga som möjligt. Ett stort steg bak

Covenants är ett ok koncept, men att jag inte kan "respecca" för 5-man och raiding innan 9.3 känns trist (ren spekulation om patch men uppenbara problem från betan brukar inte fixas innan sista stora patchen innan expansionen är över)

Torghast kändes kul i början men när jag var tvungen att spendera en 4-5 timmar för att göra lvl 4, 5, 6 och rädda Jaina eller vad det var tröttnade jag för alltid på tornet. Inte ens svårt som präst, bara drygt, ingen vidare design!

Raida han jag knappt med men döda 2 bossar på enda resan in och tyckte raiden verkade helt ok.

Proffesions är precis som vanligt numera inte vidare intressanta, inget nytt.

Tycker ändå spelet är över medel så skulle ge SL 7 av 10. Att spendera ett par veckor för att bara köra igenom leveling, se dungeons osv kändes väl investerad tid. Om du vill lägga mer är upp till dig!

Värt att tänka på att i Europa släpptes spelet aldrig som Nocturne utan hette "Lucifers Call". Mycket bra spel i övrigt, precis som Digital Devil Saga duologin som helt klart är spelvärd.