Greedfall 2 bjuder på en första titt på sitt gameplay

Robot
Greedfall 2 bjuder på en första titt på sitt gameplay

Och ett nytt stridssystem som påminner om Dragon Age: Origins.

#Greedfall-2, #Spiders


Medlem

Blev positivt överraskad av första så kommer nog helt klart skaffa tvåan när det kommer.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ettan var riktigt bra. Men att även dom ska gå early access denna gång känns lite segt…

Medlem

Gillade ettan! Att de slänger på lite DA1-system och gör striderna mer taktiska låter ju fantastiskt. Ser fram mot att prova!

Medlem

Dragon age strids system? Då går spelet FETT bort för mig.

Medlem

Då kunde dom lika gärna gått hela vägen till turn-based tycker jag, men debatten kring RTwP och turn-based är lång och splittad.

Medlem

Riktigt besviken över att de bytt combat system till ett som försöker efterlikna Dragon Age, tycker Dragon Age spelens stridssystem är seriens stora svaghet.

Medlem
Skrivet av tisse:

Riktigt besviken över att de bytt combat system till ett som försöker efterlikna Dragon Age, tycker Dragon Age spelens stridssystem är seriens stora svaghet.

Förstår inte alls vad du menar då spelen och stridsystemen ändrades radikalt från ettan till tvåan och sedan igen till trean.

Medlem
Skrivet av tisse:

Riktigt besviken över att de bytt combat system till ett som försöker efterlikna Dragon Age, tycker Dragon Age spelens stridssystem är seriens stora svaghet.

Första spelet var fantastiskt, och det är det dom nämner som inspiration, Dragon age 2 och inquisition var skräp.

Medlem

Kanon, älskade allt med DA Origins.

Skribent

Striderna var en av sakerna i 1an som behövde fixas till. Greedfall är ett fantastiskt spel men saknar lite polering och jag tror tvåan kommer fixa till detta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Striderna var en av sakerna i 1an som behövde fixas till. Greedfall är ett fantastiskt spel men saknar lite polering och jag tror tvåan kommer fixa till detta.

Jag spelade mest för storyn, körde på enklaste så striderna var rätt enkla.

Tror jag överlever nytt stridssystem, kan nog spela igenom det på enklaste igen!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Uppfriskande med spel som faktiskt rör sig MOT Dragon age: Origins istället för från det Dragon age själv har ju inte precis blivit bättre för varje spel efter origins.

Medlem

Lovande! Skönt att de inte kör turn-based som alla andra, älskar stridssystemet i Origins så detta ser jag fram emot.

1
Skriv svar