Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Villainess Level 99 6/10

Meeeen! Jag älskar bra skurkar i animerat, oavsett om det är västerlänskt eller asiatiskt.

Denna serien följer en tonnårs tjej genom sin skola där alla hatar henne och hon vet att hon är skurken i denna välden för allt baserats på det spel hon spelat i sitt förra liv (ja det är en isekai), men istället för att vara ond tillbaka så väljer hon att vara snäll vilket bara blir tråkigt.

Hade kunnat tänka mig ett poäng högre om animationerna och det grafiska hade varit bättre, nu är den väldigt budget.

Releasehästryttare

The Grimm Variations

Då dessa avsnitt är fristående från varandra så tänkte jag betygsätta varje avsnitt för sig.

1. Cinderella 9/10
2. Red Riding Hood 6/10
3. Hansel and Gretel 7/10
4. The Elves and the Shomaker 8/10
5. The Town Musicans of Bremen 7/10
6. Pied Piper of Hamelin 8/10

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Såg klart Grimm nu, avsnitt 1 är ett måste se avsnitt, de andra va sämre men inte dåliga.

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg klart Grimm nu, avsnitt 1 är ett måste se avsnitt, de andra va sämre men inte dåliga.

Jag håller med! Det började riktigt bra, men efter det var det mest halvdana avsnitt där det känns som att de försöker för mycket med att få in något filosofiskt djup i berättelserna och faller platt.

Betyg 6/10

Medlem

Såg precis att Netflix gjort en live action på City Hunter. Får se om jag pallar kolla den, lääänge sen jag såg animen och läste mangan.

Releasehästryttare

Haha denna va för himla bra, gissar att det är tema låten till Go go loser ranger!

Releasehästryttare

Känner att jag har lite anime fatigue nu, har svårt att se fler en ett avsnitt på raken och den inkluderar serier som jag verkligen gillar så som Friaren och Ninja Kamui -.-

Releasehästryttare

Gud, vad är den här serien .. Började kolla på Netflix senaste släpp TP Bon.

Det ser ut som en barn anime men redan i första avsnittet så faller en person ut från en balkong, dör och det blir en stor pöl blod under han, den blir bara värre och värre efter det: våld, tortyr och anspelningar på att personer vill våldta andra personer.

Nu jag gillar vanligtvis tecknat våld men denna är lite väl mycket ...

Hade på känn om att det va en remake och ja redan 1989 sändes originalet på Japansk tv
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Patrol_Bon

Jag kommer troligtvis se färdigt den men hoppas det värsta scenerna är över!

Releasehästryttare

Skulle vilja ha en ny välproducerad ww2 anime!

Tyvärr så är det troligtvis fortfarande ett känsligt ämne för dem :/

Quake-konnässsör
Skrivet av Devan:

Skulle vilja ha en ny välproducerad ww2 anime!

Tyvärr så är det troligtvis fortfarande ett känsligt ämne för dem :/

Det är ett ämne som har gjorts saker på tidigare så varför inte, men jag tror att intresset är inte så stort för den typen av serier.

"Graves of the Fireflies" är nog en av de bättre, om inte den bästa, animen baserad på den tiden.

Releasehästryttare
Skrivet av almblad:

Det är ett ämne som har gjorts saker på tidigare så varför inte, men jag tror att intresset är inte så stort för den typen av serier.

"Graves of the Fireflies" är nog en av de bättre, om inte den bästa, animen baserad på den tiden.

Såg trailern och nej den filmen va inte för mig, vill ha nånting som fokuserar på striderna, typ band of brothers.

Tror jag fick denna idén av tp bon trailern (ovan) där man i nån sekund ser ett fartyg och ett Japanskt bombflygplan, har dock inte kommit till det avsnittet än.

Men ja, en hel serie typ som band of brothers i anime form hade kunnat blivit grymt!

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg trailern och nej den filmen va inte för mig, vill ha nånting som fokuserar på striderna, typ band of brothers.

Tror jag fick denna idén av tp bon trailern (ovan) där man i nån sekund ser ett fartyg och ett Japanskt bombflygplan, har dock inte kommit till det avsnittet än.

Men ja, en hel serie typ som band of brothers i anime form hade kunnat blivit grymt!

Om du inte redan sett den så kan jag rekommendera Zipang.

Sen finns ju också Konpeki no Kantai och Kyokujitsu no Kantai men har inte sett dom så kan inte säga hur bra dom är.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Om du inte redan sett den så kan jag rekommendera Zipang.

Sen finns ju också Konpeki no Kantai och Kyokujitsu no Kantai men har inte sett dom så kan inte säga hur bra dom är.

The story of Zipang is basically the same as that of the movie The Final Countdown, only with a few twists. The Japanese AEGIS Destroyer "Mirai" of the Japanese Maritime Self Defense Force is on its way to Pearl Harbor for training missions when it's suddenly engulfed in a strange electrical storm. When they clear a fog bank they almost run into an enormous battleship, which turns out to be the "Yamato", Japan's largest battleship in World War 2. With horror, the crew realizes they have been transported back in time to 1942, right before the Battle of Midway. Although they try to avoid getting mixed up with the ongoing battle, thing are going haywire when the ship's XO rescues Imperial Japanese Navy Lt. Commander Kusaku from a sinking plane and the "Mirai" is subsequently discovered by an American submarine. The question for the crew of the "Mirai" is simple: do they have to stay neutral to let history go by unchanged? Or do they have to act when it becomes clear that rescuing Kusaku might have a devastating effect on the course of the war... for the Allies. Also, they have to watch out for the Imperial Japanese Navy too. Admiral Yamamoto wants the Mirai at his side, but others in the IJN believe they're better off with the "Mirai" on the bottom of the Pacific

Låter som något jag skulle gilla, ger det några avsnitt så får vi se! tack!

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg trailern och nej den filmen va inte för mig, vill ha nånting som fokuserar på striderna, typ band of brothers.

Tror jag fick denna idén av tp bon trailern (ovan) där man i nån sekund ser ett fartyg och ett Japanskt bombflygplan, har dock inte kommit till det avsnittet än.

Men ja, en hel serie typ som band of brothers i anime form hade kunnat blivit grymt!

Grave of the fireflies är grymt bra, men jag kommer aldrig se om den.

Releasehästryttare

Satt och kollade på hur många serier som jag skall kolla på där hela säsongen är ute och man inte väntar på kommande avsnitt som inte släppts.

Gissade 200 .. men fick för mig att räkna alla avsnitt manuellt ... 201 va det, ibland skrämmer man sig själv.

Och det är över 14 serier där avsnitten är mellan 20 min och en timma styck.

Sen nu är det bara 6 veckor kvar tills vårens animes avslutas och skall börja kollas på..
Det är ca 20 serier.

Kanske måste rensa bort lite serier som inte är 8/10+ material :/

Ett litet litet ljus i mörkret är att kollar man på de animes som börjar i sommar så är det betydlig färre som tilltalar mig och kanske "bara" kollar på 10 av dem.

Releasehästryttare

Anime kommer bli mer cencurerad för att försöka få fler tittare...

Tack Disney! /s

Medlem
Skrivet av Devan:

Anime kommer bli mer cencurerad för att försöka få fler tittare...
https://youtu.be/3_K8T8ObOaE

https://j.gifs.com/oQqVNN.gif

Tack Disney! /s

Anime-branchen har väl redan problem som det är.
Det här är ju absolut inte rätt väg att gå. Vi får hoppas att åtminstone några produktioner inte påverkas av detta och att branchen som helhet har en ljusare framtid framöver.

Hur svårt kan det vara att förstå att vi vill ha det som gör japansk anime japanskt?

Så ironiskt att det klagas på att det inte är diversifierat nog samtidigt som man vill ta bort det som gör något unikt just unikt. Nä fy.

Releasehästryttare
Skrivet av jeppe109:

Anime-branchen har väl redan problem som det är.
Det här är ju absolut inte rätt väg att gå. Vi får hoppas att åtminstone några produktioner inte påverkas av detta och att branchen som helhet har en ljusare framtid framöver.

Hur svårt kan det vara att förstå att vi vill ha det som gör japansk anime japanskt?

Så ironiskt att det klagas på att det inte är diversifierat nog samtidigt som man vill ta bort det som gör något unikt just unikt. Nä fy.

Precis, anledningen till att vi gillar anime är ju för att det är så annorlunda från det vi får här i från egna studior,

Väst är ju väldigt bra på våld i serier men de rör inte naket eller romans med en "8m påle", om de tar bort det från anime vad är poängen liksom..

Sid fråga: Nån som har koll på varför japan slutade producera ocencurerad hentai? Det gör ju fortfarande cencurerad men ingen ny ocencurerad har producerats sen 90- talet om jag inte är helt ute och cycklar.

Medlem
Skrivet av Devan:

Precis, anledningen till att vi gillar anime är ju för att det är så annorlunda från det vi får här i från egna studior,

Väst är ju väldigt bra på våld i serier men de rör inte naket eller romans med en "8m påle", om de tar bort det från anime vad är poängen liksom..

Sid fråga: Nån som har koll på varför japan slutade producera ocencurerad hentai? Det gör ju fortfarande cencurerad men ingen ny ocencurerad har producerats sen 90- talet om jag inte är helt ute och cycklar.

Den hentai som är ocensurerad är såld utanför Japan i marknader som tillåter det. Däribland USA, vilket är rätt ironiskt med tanke på att USA är en stor anledning till att Japans lagar kring naket påminner en del om vad USA hade förr, när de var mer pryda.
Jag är inte säker på det men jag tror att dessa lagar infördes till följd av att USA hade mycket inflytande i Japan efter andra världskriget.

Antar att vi inte ser ocensurerad hentai så ofta längre på grund av att man inte satsar utrikes i samma utsträckning längre.
Så nog produceras den men den censureras innan kunderna får tag i den ^^

Skriv svar