Senaste spelet du klarade?

Medlem

Precis klarat ett par kartor på State of Decay 2, körde blandad svårighetsgrad. Kartan och striderna på Dread och communityt på normal.

Dragit mig för att möta juggernauts hur länge som helst men efter ett par rundor Daybreak lärde jag mig att de är inte så farliga.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Stellar Blade.
Körde igenom det på normal först och sen hard på NG+ och nu kör jag igenom det igen för att ta de kvarvarande troféerna.

Medlem

Dark Souls 3 ink DLC.

Otroligt bra fortfarande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Cyberpunk 2077 (PC)

Betyg: 4/5. Lutar nog mot 4.5/5. Det har balansproblem likt Witcher 3 hade. Körde på Hard, tyvärr blev det för lätt, skulle kanske ha höjt upp till svåraste, men men. Fanns även lite småbuggar här och där, men inte så farligt.

Överlag ett riktigt välgjort spel, sjukt läckert rent tekniskt och även estetiskt. Klockade in runt 77-78h.

Får se om man försöker fixa ett par till slut då man sparat nära avslutningen, eller om det blir att spana in en video istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Luigi's Mansion 3. Det var bra men kändes mindre fritt än båda tidigare spel och man fann vissa våningar i hotellet tveksamma. Ändå skoj nog, men inget som jag tror jag kommer vilja återkomma till för att klara till 100% som jag gjorde ettan och tvåan. Del tre nöjer jag mig nog med att bara ha varvat och sett eftertexterna rulla förbi.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)

Kötta igenom det i en sittning då jag varit intresserad ett bra tag och visste att det var relativt kort. Sen blev man ju lite extra sporrad då uppföljaren är några dagar bort.

Betyg: 2.5/5 - Snyggt grafiskt, atmosfäriskt, bra användning av ljud och en del intensiva stunder. Skön känsla i striderna och parryn men ibland otroligt klumpig movement, inge direkt djup alls heller. Manus var överlag lite för "edgy"(pretentiöst, fast på ett negativt sätt) för min smak men klaffade ibland. Var inte förtjust i hennes sega springhastighet, öka till nästa, tack. Gillade dom mytologiska historierna som drogs.

Tillräckligt intresserad för att se vad uppföljaren har att komma med. Mer variation med det mesta(fiender/pussel), mindre "edgy/överpretentiöst"(lite mer "show, don't tell"), stabilare kontroller i strider och mer djup är väl några saker att önska.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ghost of Tsushima - Riktigt bra och stundtals så tjusigt att man häpnar. Jag ser fram mot en uppföljare.

Dave the Diver - Roligt spel även om det blir lite långdraget mot slutet. Jag får känslan av att det kan ha startat sin utveckling som ett F2P-spel då det innehåller många spelmoment som känns tagna ur sådana spel och när man spelat färdigt handlingen så finns det fortfarande enorma mängder saker kvar som går att uppgradera.

Klarade Planescape: Torment för några dagar sedan. Första genomspelningen sedan ursprungliga releasen för länge sedan. Riktigt bra! 9/10. Vissa tempoproblem, ibland kunde t om jag som gillar att läsa tycka att det blev vääl mycket snack om precis allt och ingenting. Mycket tankeväckande spel, hur som helst. Striderna var värdelösa och apenkla, vet inte varför de inte kunde lagt ner liite mer krut på den biten. Särskilt som de har långa mellansekvenser för spelets high level spells, varav de flesta många spelare aldrig ens kommer att få se om man inte levlar extra som jag gjorde. Och är mage. Märklig prioritering där, men tydligen var devsen inspirerade av FF-seriens bombastiska limit breaks/espers/guardian forces.

Medlem

Spelat igenom och fixat sista trophies i Animal Well. Riktigt vasst spel. Det kan jag varmt rekommendera ☺️

Medlem

Alan wake 2. Bra men för långt.

Medlem

Elden Ring, för 98473598374589 gången!

Denna gubbe var dock väldigt viktig, fixade mig en "perfekt" faith build till kommande Shadow of the Erdtree! Hyyyyyype!


signatur

Lär dig älska dig själv, tro mig min vän! Ljuset inom dig kommer skina starkare än någonsin!

Medlem

Har nog slagit nytt rekord i avklarade spel förrutom när jag blev handikappad i en olycka och inte kunde gå på ett år. Redan klarat 5 spel o 2 snart avklarade..


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ghostwire: Tokyo

Spelet får 7/10 i betyg.

Det som är säljpunkten är själva Tokyo walking simulator-aspekten. De har verkligen lyckats med att skapa känslan av att du är i Japan. Tyvärr dras spelet av enformiga strider, uppgifter/uppdrag och långa transportsträckor mellan storyn. Sen är storyn "OK, funkar väl".

Det som verkligen överraskar är hur sjukt bra detaljerad omgivningen är, särskilt när man kliver in i folks lägenheter! Det flesta platser i spelet känns autentiskta. Dessutom berättar spelet väldigt mycket genom omgivningen. Du kan lära dig mycket om människorna som bott där genom att titta på vilka saker som finns, hur de är placerade och liknande. Det finns så mycket som berättas med spelets omgivningar. Du har allt ifrån stökiga slarvgubbar till prydligt boende, spel/animenördar, musikentusiaster osv! Det är riktigt kul att bara observera hur folk bott! Jag har nog aldrig spelat ett spel där så mycket kärlek lagts på spelets omgivningar. Om det ligger ett gäng teckningar på ett bord så är det sällan "återanvändna assets". Det är i 95% av fallen en unik teckning du ser. Om du går in i lärarrummet på skolan så kan man se var respektive ämneslärare har suttit. Du kan se var språk-, matte-, musik- och bildlärarna har suttit genom att titta på vad som ligger deras skrivbord osv. Det är mer än bara "en mattebok", utan musikläraren håller på att ta fram ett quiz. Det här är saker som många bara springer förbi, men stanna och ta en titt! Omgivningarna är fantastiska.

Inte att förglömma spelets två stormsköna combinis (närköp / convenience store). Det är samma sak här. De har verkligen fångat känslan att besöka en combini i Japan! De har lyckats med allt! Allt ifrån inredningen, reklambudskap, musiken till ljudet på butikens dörrklocka vid entrén! Du kan besöka FujiyaMart (motsvarar FamilyMart) och Daily Ninja (Daily Yamazaki)!

Trots spelets bristande strider och uppdrag är jag störtnöjd med min upplevelse av spelet.
Jag håller på att samla ihop alla achievements nu


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Margy:

Ghost of Tsushima - Riktigt bra och stundtals så tjusigt att man häpnar. Jag ser fram mot en uppföljare.

Dave the Diver - Roligt spel även om det blir lite långdraget mot slutet. Jag får känslan av att det kan ha startat sin utveckling som ett F2P-spel då det innehåller många spelmoment som känns tagna ur sådana spel och när man spelat färdigt handlingen så finns det fortfarande enorma mängder saker kvar som går att uppgradera.

Fixade Dave the diver också denna helgen och jag tycker överlag att det är ett fantastiskt spel. Man introducerar nya moment lagom och restaurangen är väl grädde i moset liksom.
Spelet tappar i slutet och det är nog främst för att det kanske kunde varit något kortare med några timmar.

Skriv svar