Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, det har ju faktiskt varit ett av ryktena till varför den blir "försenad": att de behöver tid på sig att bygga upp lager inför släpp. Och de föredrar nog att släppa till våren så alla som vill kan få en konsol (eller har betydligt bättre chans till att få en i alla fall) än att släppa till julhandeln och bara en bråkdel av alla som vill få tag på en kan få. Även om det blir några som blir glad när presenterna ska öppnas på julafton.

https://youtu.be/xk2Sns4VeO8?t=59

Något annat som tycks spela in är att få spel till releasen, och nu verkar det som dessa studios kommer få med spel utöver de Nintendo själva kommer erbjuda:

* Sega / Atlus
* Capcom (nya Monster Hunter?)
* Electronic Arts
* Bandai Namco
* Square Enix
* Koei Tecmo

Så utifrån denna lista... vad hoppas/tror ni på att få se för spel till releasen?

Satt precis och filade lite på en lista liknande denna.

Om jag nämner ett gäng IP, vilka tror ni har chans att att bli nya "year one" spel till switch 2?

IP:n:

  • Sports (Typ: Wii Sports/Switch Sports)

  • Super Mario 2D

  • Super Mario 3D

  • Bowser’s Fury

  • Kirby

  • Mario Kart

  • Super Smash Brothers

  • The Legend of Zelda

  • Donkey Kong Country/2D

  • Donkey Kong 3D

  • Metroid Prime

  • Star Fox

  • Fire Emblem

  • Pokemon

  • Animal Crossing

  • Paper Mario

  • Mario Party

  • Final Fantasy

  • Fire Emblem

  • Pikmin

  • Castlevania

  • WarioWare

  • Luigis Mansion

  • Mega Man

  • Bomber Man

  • Pac-Man

  • Tetris

  • Kid Icarus

  • Sonic

  • Crazy Taxi

  • Advance Wars

  • Excite (Typ: Excite Truck/Excite Bike)

  • Ace Attorney

  • Xenoblade

  • Bayonetta

  • Persona

  • Harvestella

  • Sword Art Online

  • Shin Megami Tensei

  • Monster Hunter

  • Dragon Quest

  • Tales (Typ: Tales of Symphony/Tales of Grace)

  • Dragon Age

  • Dark Souls/Elder Ring

  • Spyro

  • Street Fighter

  • Tekken

  • Mortal Combat

  • Dynasty Warriors (Typ: Hyrule: Warrior/Fire Emblem: Warriors)

  • Kingdom Hearts

  • Splatoon

  • F-Zero

  • Mana

  • Golden Sun

  • Resident Evil

  • Silent Hill

  • Dead Space

  • Soul Calibur

  • Dragon Ball

  • Naruto

  • One Piece

  • Yu-Gi-Oh!

  • Gundam

  • Code Geass

  • NieR

  • Just Dance

  • Wave Race

  • Snowboard spel: (Ex: SSX Tricky eller 1080)

  • Sportspelen från EA (FIFA/NFL/NBA/Skate etc)

  • Need for Speed

  • Mass Effects

  • The Sims

  • Another Code

  • Call of Duty

  • Assassins Creed

  • Far Cry

  • Prince of Persia

  • Sid Meier's Civilization

  • Divinity: Original Sin

  • Något Marvel spel (Ex: Avengers/Spider Man)

  • Något DC spel (Ex: Batman)

.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
.
Själv tror jag följade IP:n kommer som "Year One" spel till Switch 2:

  • Super Mario 3D - Julhandeln 2025

  • Metroid Prime 4 - Mars 2025

  • Pokémon Legends: Z-A - Våren 2025

  • Final Fantasy - XVI eller VII Remake/Rebirth under första året

  • Excite (istället för Mario Kart/F-Zero) - Lanseringstitel Mars 2025

  • Advance Wars "3?" - Julhandeln 2025

  • Persona 6 - Under 2025

  • Monster Hunter: Wilds - Släpps 2025

  • Dragon Quest XII: The Flames of Fate - Lanseringstitel eller Julhandelstitel 2025

  • Dragon Age: Dreadwolf - Under 2025

  • Vision of Mana - Släpps 2025

  • Just Dance - Lanseringstitel

  • Assassins Creed "Red" - Julhandeln 2025

  • Call of Duty - Julhandeln 2025

  • Sportspelen från EA (FIFA/NFL/NBA/Skate etc) - Hösten 2025

  • Något Sega spel: Sonic eller Crazy Taxi) - Någon gång year 1

  • Något Marvel spel - Någon gång year 1

  • Hoppas på: Zelda: TotK Crossgen update med en ny expansion/dlc. och jag hoppas på nytt Fire Emblem, men är lite långsökt då engage nyss släpptes

-

Är det något annat IP som jag missat som ni vill se på Switch 2?
Vad har ni för potentiell year 1 lineup?
Hade vart intressant att höra era tankar också.
-

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Satt precis och filade lite på en lista liknande denna.

Om jag nämner ett gäng IP, vilka tror ni har chans att att bli nya "year one" spel till switch 2?

IP:n:

[ul]
[li]Sports (typ Wii Sports)[/li]
[li]Super Mario 2D[/li]
[li]Super Mario 3D[/li]

Är det något annat IP som jag missat som ni vill se på Switch 2? Vad har ni för potentiell year 1 lineup?

Switch Sports sålde ändå 13,1M+ så det kan absolut vara någonting de erbjuder som releasetitel (tror inte de väntar lika långt in i Switch 2-generationen som med OG innan det lanseras i alla fall), dock är jag inte så säker på att ett 2D Mario är aktuellt igen på ett tag - utan det dröjer nog till andra filmen är aktuell så kanske 1-2 år in? Dock har det ju varit väldigt längesen vi fick ett 3D-Mario så det är säkert ett releasespel! Liksom en cross-gen-utgåva av Metroid Prime 4 samt en Switch 2-samling med Metroid Prime Trilogy.

Tror inte vi har något nytt Zelda på väldigt lång tid att se fram emot, annat än de remasters som ryktas vara färdiga till Switch som kanske kanske får en cross-gen-utgåva de också - vilket jag inte tror då allt mer pekar på att konsolen blir bakåtkompatibel såväl fysiskt som digitalt och tror Nintendo nöjer sig med att släppa dem till Switch och säga "de spelar bättre på nya konsolen också".

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Switch Sports sålde ändå 13,1M+ så det kan absolut vara någonting de erbjuder som releasetitel (tror inte de väntar lika långt in i Switch 2-generationen som med OG innan det lanseras i alla fall), dock är jag inte så säker på att ett 2D Mario är aktuellt igen på ett tag - utan det dröjer nog till andra filmen är aktuell så kanske 1-2 år in? Dock har det ju varit väldigt längesen vi fick ett 3D-Mario så det är säkert ett releasespel! Liksom en cross-gen-utgåva av Metroid Prime 4 samt en Switch 2-samling med Metroid Prime Trilogy.

Tror inte vi har något nytt Zelda på väldigt lång tid att se fram emot, annat än de remasters som ryktas vara färdiga till Switch som kanske kanske får en cross-gen-utgåva de också - vilket jag inte tror då allt mer pekar på att konsolen blir bakåtkompatibel såväl fysiskt som digitalt och tror Nintendo nöjer sig med att släppa dem till Switch och säga "de spelar bättre på nya konsolen också".

Håller med om allt här. Ser vi ett "nytt" Zelda till Switch 2 tidigt så tror jag det blir en Remake av gammalt spel eller en Expansion/DLC till Zelda: TotK i samband med att en Next gen patch kommer. Typ som GTA V släpptes till PS5 efter ett tag med "Expanded and Enhanced".

Ett helt nytt Zelda blir förmodligen inte av förrän 3e året (2027) eller 4e året (2028) i Switch 2:s lifscykel.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Håller med om allt här. Ser vi ett "nytt" Zelda till Switch 2 tidigt så tror jag det blir en Remake av gammalt spel eller en Expansion/DLC till Zelda: TotK i samband med att en Next gen patch kommer. Typ som GTA V släpptes till PS5 efter ett tag med "Expanded and Enhanced".

Ett helt nytt Zelda blir förmodligen inte av förrän 3e året (2027) eller 4e året (2028) i Switch 2:s lifscykel.

Släpptes till Xbox Series X också, men ja point taken Kan nog absolut hända, för att sälja både fler exemplar av spelet och konsolen. Skulle nog kunna få mig att dubbeldippa på spelet i alla fall

Frågan är om det inte blir 4-5 år in, det tog ju ändå sjukt lång tid med en direkt uppföljare men nu ska de ju inte återvända till den exakta tidslinjen så kanske tar ännu längre tid att få fram ett stort nytt main-Zelda? Räknar absolut inte med att se ett första två-tre åren i alla fall!

Nintendo har släppt en Q&A från mötet som nu är tillgängligt - om än bara på Japanska. Men internet har såklart översatt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/FXyr6UibfYw

Nintendo har släppt en Q&A från mötet som nu är tillgängligt - om än bara på Japanska. Men internet har såklart översatt!

Intressant "uppföljning" på inlägget ovan, där speciellt femte punkten fångar min uppmärksamhet!

* Nintendo is optimistic about meeting the successor model's demand thanks to a stable supply chain.

Verkar som uppskjutet av konsollanseringen i alla fall inte verkar bero på produktionsledet!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

[li]Pokémon Legends: Z-A - Våren 2025[/li]
[li]Final Fantasy - XVI eller VII Remake/Rebirth under första året[/li]
[li]Excite (istället för Mario Kart/F-Zero) - Lanseringstitel Mars 2025[/li]
[li]Advance Wars "3?" - Julhandeln 2025[/li]

[li]Monster Hunter: Wilds - släpps 2025[/li]
[li]Dragon Quest XII: The Flames of Fate - Lanseringstitel eller Julhandelstitel 2025 [/li]
[li]Dragon Age: Dreadwolf - Under 2025[/li]
[li]Vision of Mana - släpps 2025[/li]
[li]Just Dance - Lanseringstitel[/li]
[li]Assassins Creed "Red" - Julhandeln 2025[/li]
[li]Call of Duty - Julhandeln 2025[/li]
[li]Sportspelen från EA (FIFA/NFL/NBA/Skate etc) - Hösten 2025[/li]
[li]Något Sega spel: Sonic eller Crazy Taxi) - Någon gång year 1[/li]

Pokémon A-Z kan absolut vara en av de tre projekten som sägs ha greenlightats till Switch 2! Men sen kommer det säkert Black/White-remake eller vilken i ordningen som står på tur. Och kanske ett nytt mainline-spel som blir helt nytt. Final Fantasy-serien har ofta (iaf sen Gamecube/GBA-tiden) haft stort stöd på Nintendo-konsoler och det har vi sett på Switch också så det är nog en serie vi får se en hel del av igen. Likaså med Dragon Quest och Monster Hunter, och Dragon Age: Dreadwolf spekuleras passa in i Switch 2-lanseringsfönstret. Call of Duty måste ju enligt kontrakt komma till Nintendo-konsoler och de satsar nog hellre på Switch 2 än OG-konsolen (även om den kanske får Cloud-versioner i nån minimal utsträckning) då det skrevs under inför ABK-affären gick igenom och det har den ju gjort nu.

Excite kanske får ett spel år tre eller så men tror inte det är huvudfokus hos Nintendo, speciellt inte istället för ett nytt Mario Kart (som sålde nästan 8,5M till Wii U och nästan 62M till Switch) som säkert har varit under utveckling ett bra tag nu och som lär vara redo till lanseringsfönstret.

Sega har utannonserat att flertalet remakes/remasters av deras mest älskade spel är på gång, och den väldigt trovärdiga Sega-läckaren Modori (som brukar jämföras i samma klass med Pyoro) "bekräftar" att samtliga av dessa även kommer till Switch 2!

Advance Wars kan mycket väl få en uppföljare, att de släppte de två första kan ses som ett tecken på att de vill aktualisera serien igen, men då är frågan om de vill göra ett helt nytt spel eller remake på DS-spelet först. Kanske remake först, så de har samlat alla gamla innan de går vidare med nytt?

Mana-spelen har också fått stort stöd på Switch så att det skulle släppas något på Switch 2 ser jag som givet!

Sen var Nintendo snabbare än väntat på att överge stöd till Animal Crossing: New Horizons, undrar om det beror på att de istället började fokusera på en renodlad uppföljare? Då kanske den är redo för första året också? Älskade NH så skulle mer än gärna se det!

Medlem

Precis som tidigare uppgifter uppgifter verkar nya uppgifter bekräfta att Switch 2 kommer med 12GB RAM för konsument, och att den högre beryktade 16GB är antagligen endast till för devkits.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/qo2isRKeuLY

Precis som tidigare uppgifter uppgifter verkar nya uppgifter bekräfta att Switch 2 kommer med 12GB RAM för konsument, och att den högre beryktade 16GB är antagligen endast till för devkits.

Inte nog med att 12GB RAM "bekräftas", nu tycks också 256GB minne cementeras . Sen verkar det finnas en inbyggd mikrofon i konsolen, oklart om det även rör kontrollen/erna men mycket möjligt. Inget om kamera som det ryktats om tidigare. Men kanske är detta för att möjliggöra smidigare kommunikation vid spelande online.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Inte nog med att 12GB RAM "bekräftas", nu tycks också 256GB minne cementeras . Sen verkar det finnas en inbyggd mikrofon i konsolen, oklart om det även rör kontrollen/erna men mycket möjligt. Inget om kamera som det ryktats om tidigare. Men kanske är detta för att möjliggöra smidigare kommunikation vid spelande online.

Hur står det sig jämfört med det som satt i en PS4? I PS4 satt väl 8GB GDDR5 RAM? 🤔

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hur står det sig jämfört med det som satt i en PS4? I PS4 satt väl 8GB GDDR5 RAM? 🤔

Både PS4 och Pro hade tydligen 8, med mindre rena TF än vad Switch 2 verkar få (plus uppskalningshjälp)

Ser ut som att det är en riktig monsterkonsol som tornar upp på horisonten. Nästa Mario och Zelda kommer att se magiskt ut 😊

Medlem
Skrivet av Denultimatamackan:

Ser ut som att det är en riktig monsterkonsol som tornar upp på horisonten. Nästa Mario och Zelda kommer att se magiskt ut 😊

Ja, kommer nog se ut som lummiga sagoberättelser Och kanske viktigast: flyta betydligt bättre än vad BoTW och ToTK kunde göra på OG Switch!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Frågan är om det inte blir 4-5 år in, det tog ju ändå sjukt lång tid med en direkt uppföljare men nu ska de ju inte återvända till den exakta tidslinjen så kanske tar ännu längre tid att få fram ett stort nytt main-Zelda? Räknar absolut inte med att se ett första två-tre åren i alla fall!

Skrivet av Gertzy:

Pokémon A-Z kan absolut vara en av de tre projekten som sägs ha greenlightats till Switch 2! Men sen kommer det säkert Black/White-remake eller vilken i ordningen som står på tur. Och kanske ett nytt mainline-spel som blir helt nytt. Final Fantasy-serien har ofta (iaf sen Gamecube/GBA-tiden) haft stort stöd på Nintendo-konsoler och det har vi sett på Switch också så det är nog en serie vi får se en hel del av igen. Likaså med Dragon Quest och Monster Hunter, och Dragon Age: Dreadwolf spekuleras passa in i Switch 2-lanseringsfönstret. Call of Duty måste ju enligt kontrakt komma till Nintendo-konsoler och de satsar nog hellre på Switch 2 än OG-konsolen (även om den kanske får Cloud-versioner i nån minimal utsträckning) då det skrevs under inför ABK-affären gick igenom och det har den ju gjort nu.

Excite kanske får ett spel år tre eller så men tror inte det är huvudfokus hos Nintendo, speciellt inte istället för ett nytt Mario Kart (som sålde nästan 8,5M till Wii U och nästan 62M till Switch) som säkert har varit under utveckling ett bra tag nu och som lär vara redo till lanseringsfönstret.

Sega har utannonserat att flertalet remakes/remasters av deras mest älskade spel är på gång, och den väldigt trovärdiga Sega-läckaren Modori (som brukar jämföras i samma klass med Pyoro) "bekräftar" att samtliga av dessa även kommer till Switch 2!

Advance Wars kan mycket väl få en uppföljare, att de släppte de två första kan ses som ett tecken på att de vill aktualisera serien igen, men då är frågan om de vill göra ett helt nytt spel eller remake på DS-spelet först. Kanske remake först, så de har samlat alla gamla innan de går vidare med nytt?

Mana-spelen har också fått stort stöd på Switch så att det skulle släppas något på Switch 2 ser jag som givet!

Sen var Nintendo snabbare än väntat på att överge stöd till Animal Crossing: New Horizons, undrar om det beror på att de istället började fokusera på en renodlad uppföljare? Då kanske den är redo för första året också? Älskade NH så skulle mer än gärna se det!

Ja, det kan du ha rätt till. Möjligtvis att det kan dröja så länge för ett nytt Zelda AAA main spel. Däremot tror jag inte vi blir utan Zelda material helt och hållet till 2030. Så vi får se vad dom har kokat ihop. Det finns ju ett par Zelda spel som ryktas komma som remaktes/ports som det nämnt här flera gånger. OOT/WW/TP. Återstår att se vad som kommer på Switch och vad som kommer på Switch 2. Men också om dom kommer i sitt orginal eller om man bygger ut något av spelet lite (Ala GTA V Expanded & Enhanced eller tom Final Fantasy VII Remake/Rebirth liknande modell). Ser dock fram emot Dragon Age: Dreadwolf som tusan, kan bli ett riktigt riktigt bra AAA RPG spel med, hoppas det kommer till Switch 2.

Vad gäller A-Z så tror jag absolut att det är ett av deras tre projekt. I trailern som bara var koncept art utan gameplay så fick vi inte ens se en loggo till vilken konsol det lanseras. Vilket gör mig helt övertygad om att det är en Pokemon Legends Uppföljare till Switch 2. Sen om dom andra 2 blir Black/White eller 2 nya återstår att se. Vad gäller Final Fantasy så hoppas jag verkligen att deras mainspel kommer till Switch 2. Alltid spelat Final Fantasy i alla tider på Playstation, men blir mainline spelen bra och kommer till Switch 2 så kan jag tänka mig spela där istället.

Både Dragon Quest (XII är givet köp för mig som jag nämnt flera gånger i tråden) och Excite har vart year 1 titlar vid ny konsol flera gånger. Mario Kart kommit senare.

Historiskt sätt så har Excite kommit före Mario Kart minst 2 gånger.

3DS:
Excitebike: 2011-07-06 (Lanseringstitel)
Mario Kart 3DS: 2011-12-01

Wii:

Excitebike Truck: 19 november 2006 (Lanseringstitel)
Mario Kart Wii: 10 april 2008

Jag tror verkligen Mario Kart kommer bli en stor konsolsäljare för Switch 2. Med det sagt kan Mario Kart komma ut år 2 eller år 3 med. Får bara en känsla av att Excite kommer före. Kanske inte kommer alls, men det är min teori. Mario Kart har ju också släppt gigantiska DLC paket fram till nyss. Så har dom parallelt verkligen ett Mario Kart med skyhöga förväntningar klart inför Switch 2 release, jag tror faktiskt det kommer få vänta lite?

Vad gäller Advance Wars så hoppas jag man kommer med ett nytt spel. Tycker dom var rätt roliga och hade gärna sett en ny del i serien och inte en till remaster. Samma med Mana, tror det är en lågoddsare (rätt säkert) att Vision kommer till Switch 2.

Själv inte spelar något Animal Crossing och kan faktiskt väldigt lite om serien. Men skulle kunna tänka mig att det blir ett Year 1 eller Year 2 spel också som du säger.

Medlem

Sjukt att den här tråden snart är uppe i 2000 inlägg!

Finns det någon sammanfattning av bekräftade rykten?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad gäller A-Z så tror jag absolut att det är ett av deras tre projekt. I trailern som bara var koncept art utan gameplay så fick vi inte ens se en loggo till vilken konsol det lanseras. Vilket gör mig helt övertygad om att det är en Pokemon Legends Uppföljare till Switch 2.

Historiskt sätt så har Excite kommit före Mario Kart minst 2 gånger.

3DS:
Excitebike: 2011-07-06 (Lanseringstitel)
Mario Kart 3DS: 2011-12-01

Wii:

Excitebike Truck: 19 november 2006 (Lanseringstitel)
Mario Kart Wii: 10 april 2008

Jag tror verkligen Mario Kart kommer bli en stor konsolsäljare för Switch 2. Med det sagt kan Mario Kart komma ut år 2 eller år 3 med. Får bara en känsla av att Excite kommer före. Kanske inte kommer alls, men det är min teori. Mario Kart har ju också släppt gigantiska DLC paket fram till nyss. Så har dom parallelt verkligen ett Mario Kart med skyhöga förväntningar klart inför Switch 2 release, jag tror faktiskt det kommer få vänta lite?

Vad gäller Advance Wars så hoppas jag man kommer med ett nytt spel. Tycker dom var rätt roliga och hade gärna sett en ny del i serien och inte en till remaster. Samma med Mana, tror det är en lågoddsare (rätt säkert) att Vision kommer till Switch 2.

Själv inte spelar något Animal Crossing och kan faktiskt väldigt lite om serien. Men skulle kunna tänka mig att det blir ett Year 1 eller Year 2 spel också som du säger.

Jag missade det också vid utannonseringen, men de visade faktiskt Switch-loggan i teasern så det är bekräftat att det är ett OG Switch-spel. Med det sagt släpps det ju under 2025 så kan ju fortfarande bli ett cross-gen-titel för den sakens skull. Men det vore kul att tänka att det är detta + tre andra Pokémon-projekt som greenlightats. Men de får ju gärna spridas ut över åren och inte så tätt inpå varandra.

Visst har det hänt att Mario Kart har släppts senare, men du får tänka på att det föregicks av att Mario Kart DS sålde i 23,6M och av Double Dash som sålde ungefär 7M - jämfört med nästan 62M på bara Switch och blivit det bäst säljande Nintendo-spelet någonsin. Tror det ger en helt annan angelägenhet att få ut ett nytt spel i serien. Och DLC-paketen bestod mest av gamla banor som snabbt piffats till, förutom vadå två helt nya banor? Men de hade ju extern hjälp för det så tror inte det behövt ta fokus från ett helt nytt spel i serien. Säger inte att du har fel eller att det inte kan hända men tycker inte det låter speciellt logiskt när en tittar på det såhär nyktert.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/uq-Znr_jGIg?t=100

Jag missade det också vid utannonseringen, men de visade faktiskt Switch-loggan i teasern så det är bekräftat att det är ett OG Switch-spel. Med det sagt släpps det ju under 2025 så kan ju fortfarande bli ett cross-gen-titel för den sakens skull. Men det vore kul att tänka att det är detta + tre andra Pokémon-projekt som greenlightats. Men de får ju gärna spridas ut över åren och inte så tätt inpå varandra.

Visst har det hänt att Mario Kart har släppts senare, men du får tänka på att det föregicks av att Mario Kart DS sålde i 23,6M och av Double Dash som sålde ungefär 7M - jämfört med nästan 62M på bara Switch och blivit det bäst säljande Nintendo-spelet någonsin. Tror det ger en helt annan angelägenhet att få ut ett nytt spel i serien. Och DLC-paketen bestod mest av gamla banor som snabbt piffats till, förutom vadå två helt nya banor? Men de hade ju extern hjälp för det så tror inte det behövt ta fokus från ett helt nytt spel i serien. Säger inte att du har fel eller att det inte kan hända men tycker inte det låter speciellt logiskt när en tittar på det såhär nyktert.

Hade faktiskt helt missat loggan. Däremot har dom inte visat något från spelet alls. Bara koncept trailern. Men kommer det till Switch 2025 så lär det ju vara tidigt 2025 och till Switch 2 med. Helt otänkbart att man släpper ett pokemon legends (Många ser pokemon legends som det bästa pokemon spelet till Switch 1) och att man missar att släppa det crossgen. Skulle vara en otrolig förlust pengamässigt.

Jag tänker ändå såhär: SuperMario 3D och Metroid 4 räknar jag med + Pokemon då. Ett av dom som lanseringstitel och ett av dom till julhandeln 2025. Båda är 2 + pokemon är riktigt heta konsolsäljare. Har man inget nytt Zelda på gång så behöver man en rejäl konsolsäljare under 2026. Mario Kart kan vara ett av de spelen enligt mig. Jag säger inte att du har fel: kan släppas 2025, men jag tänker någon mega titel måste ju Nintendo ha kommande år också för att boosta hårdvaruförsäljningen.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Hade faktiskt helt missat loggan. Däremot har dom inte visat något från spelet alls. Bara koncept trailern. Men kommer det till Switch 2025 så lär det ju vara tidigt 2025 och till Switch 2 med. Helt otänkbart att man släpper ett pokemon legends (Många ser pokemon legends som det bästa pokemon spelet till Switch 1) och att man missar att släppa det crossgen. Skulle vara en otrolig förlust pengamässigt.

Jag tänker ändå såhär: SuperMario 3D och Metroid 4 räknar jag med + Pokemon då. Ett av dom som lanseringstitel och ett av dom till julhandeln 2025. Båda är 2 + pokemon är riktigt heta konsolsäljare. Har man inget nytt Zelda på gång så behöver man en rejäl konsolsäljare under 2026. Mario Kart kan vara ett av de spelen enligt mig. Jag säger inte att du har fel: kan släppas 2025, men jag tänker någon mega titel måste ju Nintendo ha kommande år också för att boosta hårdvaruförsäljningen.

Ja, jag missade också den som sagt så håller det inte emot dig. Men blev uppmärksammad av den efteråt så svårt för mig att inte tänka på nu Sen får en tänka att Switch sålt 140M+ enheter och Scarlett/Violet nära 25M så rent matematiskt vore det även en stor blunder att bara släppa det till NG Switch så ja cross-gen är det mest logiska.

Visst vill de sprida ut sina titlar och kunna sälja konsoler över åren, men du får också tänka på att Mario Kart är en industri i sig nästan. Släpper de det dag ett, gäna i en bundle, kommer det ändå sälja enheter i typ 4-5 år som få andra spel utöver Mario och Zelda ens kan. Under Switch-eran har de släppt en bundle med MK8DX nästan varje BF och julhandel och de har sålt som smör. Och jag tror de vill ha spelet ute så länge som möjligt för att kunna rida på det momentum de innehar nu med 8 Deluxe. Sen kan de ju släppa DLC till det också under åren för ökad försäljning, med både nya och gamla banor, och sen släppa en Ultimate-utgåva år fem och återta toppförsäljning av både spel och konsoler igen. Det är knappast någonting Excite ens kan drömma om att åstadkomma eller ens komma i närheten utav.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Inte nog med att 12GB RAM "bekräftas", nu tycks också 256GB minne cementeras . Sen verkar det finnas en inbyggd mikrofon i konsolen, oklart om det även rör kontrollen/erna men mycket möjligt. Inget om kamera som det ryktats om tidigare. Men kanske är detta för att möjliggöra smidigare kommunikation vid spelande online.

Uppgifterna kom från en shipment manifest för T239 (Nvidia-chippet i Switch 2)! Och minnet bekräftas som det snabbare LPDDR5X då den vanliga modellen LPDDR5 inte klarar av de hastigheterna som Switch 2 kommer använda.

Dockan kommer tydligen få inbyggd fläkt för att kunna kyla konsolen vid dockat spelande. Vilken kan tyda på att den klockas högre än tidigare som Switch aldrig kunnat klara av.

Dockan kommer ha ethernet-port från start!

Konsolen/kontrollen verkar också ha fortsatt Amiibo-stöd!

Spekulation: dockan kommer ha HDMI 2.1-uttag för 4k gaming.

Magnetfäste för både konsolen och kontrollerna bekräftat! Så även att de kommer använda mikrofon.

Medlem

Storleken verkar hamna "mellan Switch OLED och ROG Ally" med sin 8"-skärm.

Medlem

Är T239-chippet kombinerat med ny 3nm design från Samsung? Då Samsung har betatestat teknik i samma nod sedan T239-ryktades färdigställas så kan det vara ett spännande "sammanträffande". Obs: mer spekulation än rykte men ändå värt att ta i beaktande.

Medlem

Gertzy borde få officiell ryktesriddartagg av FZ. Uppskattar ditt arbete som måste kräva många timmar dagligen.

Btw, ding 2k svar 🥳🥳


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Gertzy borde få officiell ryktesriddartagg av FZ. Uppskattar ditt arbete som måste kräva många timmar dagligen.

Btw, ding 2k svar 🥳🥳

Andra ryktestrådar som kan hjälpa till (?)

PS5 Pro

NextBox 2026

ROG Ally

Jag har alltid drömt om att bli dubbad riddare så detta kanske är det närmsta jag kommer det målet!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fm...

Andra ryktestrådar som kan hjälpa till (?)

PS5 Pro

NextBox 2026

ROG Ally

Jag har alltid drömt om att bli dubbad riddare så detta kanske är det närmsta jag kommer det målet!

Följer dessa trådar också!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Följer dessa trådar också!

🥰

Undrar förövrigt hur många inlägg vi når innan konsolen lanseras. 3000? Ryktena och läckorna kommer väl bara öka nu liksom 😅

Medlem

Äntligen lite krut i konsolen, om (säkerligen) Metroid 4 kommer till Switch 2 så kommer det se galet bra ut (kolla bara på hur bra Retro lyckats med remaken av Prime på den nuvarande klena hårdvaran).

Sedan hur duktiga Nintendo är på att få sina spel se grafiskt levande ut så kommer nya maskinen räcka gott och väl om dessa uppgifter stämmer.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Sjukt att den här tråden snart är uppe i 2000 inlägg!

Finns det någon sammanfattning av bekräftade rykten?

Här är en bra sammanfattning, plus:

8" LCD och kanske även OLED - från start eller senare (bara LCD:n är "säker")
Magnetiska joy-cons men kan använda de gamla samt Pro-controllern genom bluetooth!
Bakåtkompatibel såväl fysiskt som digitalt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, jag missade också den som sagt så håller det inte emot dig. Men blev uppmärksammad av den efteråt så svårt för mig att inte tänka på nu Sen får en tänka att Switch sålt 140M+ enheter och Scarlett/Violet nära 25M så rent matematiskt vore det även en stor blunder att bara släppa det till NG Switch så ja cross-gen är det mest logiska.

Visst vill de sprida ut sina titlar och kunna sälja konsoler över åren, men du får också tänka på att Mario Kart är en industri i sig nästan. Släpper de det dag ett, gäna i en bundle, kommer det ändå sälja enheter i typ 4-5 år som få andra spel utöver Mario och Zelda ens kan. Under Switch-eran har de släppt en bundle med MK8DX nästan varje BF och julhandel och de har sålt som smör. Och jag tror de vill ha spelet ute så länge som möjligt för att kunna rida på det momentum de innehar nu med 8 Deluxe. Sen kan de ju släppa DLC till det också under åren för ökad försäljning, med både nya och gamla banor, och sen släppa en Ultimate-utgåva år fem och återta toppförsäljning av både spel och konsoler igen. Det är knappast någonting Excite ens kan drömma om att åstadkomma eller ens komma i närheten utav.

Ja, vi får se helt enkelt. Jag är lite skeptiskt till att Nintendo har ett färdigt Mario Kart som ska räknas in som en trippel A mästertitel till launch. Jag är mer övertygad om att Metroid och Mario 3D står redå för 2025.

Att du har rätt med försäljningsargumenten är jag dock övertygad om, om dom får till spelet.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Äntligen lite krut i konsolen, om (säkerligen) Metroid 4 kommer till Switch 2 så kommer det se galet bra ut (kolla bara på hur bra Retro lyckats med remaken av Prime på den nuvarande klena hårdvaran).

Sedan hur duktiga Nintendo är på att få sina spel se grafiskt levande ut så kommer nya maskinen räcka gott och väl om dessa uppgifter stämmer.

Ja, en Xbox Series S med DLSS och fläkt i dockan som tillåter mer kraft i dockat läge verkar riktigt lovande för AAA-spelupplevelser och allt upp dit! Metroid Prime remaster ser ju som du säger redan riktigt grym ut på Switch, liksom Zelda-spelen t.ex. och tänk då allt detta plus på det! Kommer bli magiskt!

Skrivet av Belgaar:

Ja, vi får se helt enkelt. Jag är lite skeptiskt till att Nintendo har ett färdigt Mario Kart som ska räknas in som en trippel A mästertitel till launch. Jag är mer övertygad om att Metroid och Mario 3D står redå för 2025.

Att du har rätt med försäljningsargumenten är jag dock övertygad om, om dom får till spelet.

Ja, som sagt det är logiskt tänkt bara men det är inte alltid Nintendo gör som är det "mest uppenbara" haha så ja vi får verkligen se varthän de landar. Men ja, Metroid Prime 4 och 3D-Mario känns mer definitivt då.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, som sagt det är logiskt tänkt bara men det är inte alltid Nintendo gör som är det "mest uppenbara" haha så ja vi får verkligen se varthän de landar. Men ja, Metroid Prime 4 och 3D-Mario känns mer definitivt då.

Hehehehehehe Nintendo har väl ALDRIG gjort något logiskt och uppenbart?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Hehehehehehe Nintendo har väl ALDRIG gjort något logiskt och uppenbart?

Ibland kanske, det händer, men de är definitivt spelbranschens wild cards/jokrar som gör lite som de vill

Skriv svar